tr5
New member
Nu sitter jag här med en Dry Martini och försöker samla tankarna efter en hel dags jobb och därefter några timmar i verkstan.
Semestern är slut, men det är mycket sommar kvar :motorcycle:
Tyvärr gick veckan i haveriets tecken, det är iofs en risk man tar när man skjuter problem framför sig.
Facit efter en dag på räserbanan blev:
-Den tvivelaktiga fixen av svingen gav upp. Nu hänger den faktiskt och dinglar.
-Kick och kickaxel saknar splines
-Oljan letar sig ut ur växellådan och fort går det.
-Det skjuter och smäller som en sämre westernfilm på motorbroms
-Trots prog. gaffelfjädrar tar hojen i marken när det går undan i svängarna.
Hojen står nu på lyftbordet mer demonterad än hel.
Svingen: En ny bättre fix är på G
Bitarna passar inte riktig än, men med lite filande ska de dit imorgon.
Kick: fortfarande i valet och kvalet om det skall köpas nya grejer eller om det skall experimenteras med svets och svarv.
vxllådsolja: Jag märkte att det var lite svårt att växla och när jag kollade oljenivån var det nästan tomt. Jag fyllde på på måfå i skarpt solsken och sen var lådan som smör igen. När hojen stått en dag var det en stor pöl på golvet. Det blev nog rätt mycket när jag fyllde på, nu är det olja upp till nivåpluggen.
Vad tror ni? Har packboxen gett upp eller ska man förvänta sig att överskottsolja rinner ut.
Avgassmällar: Rören har inte lossnat, så det är inte luftläckor. Boyertändning. När det började smälla mätte jag batterispänningen och den var 12V obelastat och sjönk till 11,9 när jag slog på tändning och lyse. Jag kopplade från ljuset och det blev varken bättre eller sämre.
Jag tror nog att det ligger där iallafall. Är det någon som har nån annan idé?
Markfrigång: Problemet känns inte så akut. Först måste det ju gå att köra :wink:
Semestern är slut, men det är mycket sommar kvar :motorcycle:
Tyvärr gick veckan i haveriets tecken, det är iofs en risk man tar när man skjuter problem framför sig.
Facit efter en dag på räserbanan blev:
-Den tvivelaktiga fixen av svingen gav upp. Nu hänger den faktiskt och dinglar.
-Kick och kickaxel saknar splines
-Oljan letar sig ut ur växellådan och fort går det.
-Det skjuter och smäller som en sämre westernfilm på motorbroms
-Trots prog. gaffelfjädrar tar hojen i marken när det går undan i svängarna.
Hojen står nu på lyftbordet mer demonterad än hel.
Svingen: En ny bättre fix är på G
Bitarna passar inte riktig än, men med lite filande ska de dit imorgon.
Kick: fortfarande i valet och kvalet om det skall köpas nya grejer eller om det skall experimenteras med svets och svarv.
vxllådsolja: Jag märkte att det var lite svårt att växla och när jag kollade oljenivån var det nästan tomt. Jag fyllde på på måfå i skarpt solsken och sen var lådan som smör igen. När hojen stått en dag var det en stor pöl på golvet. Det blev nog rätt mycket när jag fyllde på, nu är det olja upp till nivåpluggen.
Vad tror ni? Har packboxen gett upp eller ska man förvänta sig att överskottsolja rinner ut.
Avgassmällar: Rören har inte lossnat, så det är inte luftläckor. Boyertändning. När det började smälla mätte jag batterispänningen och den var 12V obelastat och sjönk till 11,9 när jag slog på tändning och lyse. Jag kopplade från ljuset och det blev varken bättre eller sämre.
Jag tror nog att det ligger där iallafall. Är det någon som har nån annan idé?
Markfrigång: Problemet känns inte så akut. Först måste det ju gå att köra :wink: