AndersA
Member
Den här tråden har legat stilla ett långt tag men snart är det vår igen trots att det är svårt att tro med -20 utanför dörren.
Förra säsången var kort, årsracet i Linköping. Fortfarande bergfasta sistaplaceringar men varvtiderna krymper... Lärdomarna är: Kolla all kabeldragning så inget skaver och skapar kortis -srtömkabeln kortslöt i ca 10 sekunder i utgången av målkurvan, resultatet blev att avgaspiporna fylldes med oförbränd soppa. När tändningen kom i gång igen kan ni gissa vad som hände. Haubitz 77 låter som en luftpistol i jämförelse, speakern blev inte sig själv på flera minuter. Kostade ett nytt batteri. Löstes temoprärt genom att tejpa in ett reservbatteri i en bit sittunderlag och och fästa paketet bakom tanken med silvertejp. Det var kul att höra hur folk funderade varför det såg ut som det gjorde, ingen såg ju batteriet! Eftersom en del av smällen gick bakåt och tryckte loss insugsgummina behöver jag förstärka förgasarupphängningen.
Kolla gamla svetsfogar: Från en helt tät motor till rejält oljedropp på två körpass -troligtvis en gammal lagning som spruckit upp och behöver fixas av någon med kunskap och en bra tigsvets. Får jag bara ut sonens Honda 125 t så skall räsern ned i verksta´n. Jag hann också konstatera att gaffeln är väl mjuk vid inbromsning därför tänkte jag modernisera den litegrann med justerbara insatser fron Landsdowne engineering.
http://www.lansdowne-engineering.co.uk/
Förra säsången var kort, årsracet i Linköping. Fortfarande bergfasta sistaplaceringar men varvtiderna krymper... Lärdomarna är: Kolla all kabeldragning så inget skaver och skapar kortis -srtömkabeln kortslöt i ca 10 sekunder i utgången av målkurvan, resultatet blev att avgaspiporna fylldes med oförbränd soppa. När tändningen kom i gång igen kan ni gissa vad som hände. Haubitz 77 låter som en luftpistol i jämförelse, speakern blev inte sig själv på flera minuter. Kostade ett nytt batteri. Löstes temoprärt genom att tejpa in ett reservbatteri i en bit sittunderlag och och fästa paketet bakom tanken med silvertejp. Det var kul att höra hur folk funderade varför det såg ut som det gjorde, ingen såg ju batteriet! Eftersom en del av smällen gick bakåt och tryckte loss insugsgummina behöver jag förstärka förgasarupphängningen.
Kolla gamla svetsfogar: Från en helt tät motor till rejält oljedropp på två körpass -troligtvis en gammal lagning som spruckit upp och behöver fixas av någon med kunskap och en bra tigsvets. Får jag bara ut sonens Honda 125 t så skall räsern ned i verksta´n. Jag hann också konstatera att gaffeln är väl mjuk vid inbromsning därför tänkte jag modernisera den litegrann med justerbara insatser fron Landsdowne engineering.
http://www.lansdowne-engineering.co.uk/