Jaha, nu är det angrepp på den utmärkta Amal-concentric förgasaren.
En genialisk enkel konstruktion,liten o lätt, passar alla gamla cyklar och är billigare än en moppe dito! Visst, tomgång kan ibland vara problem när den är sliten men kan då mod. enl. Ahlin. Drar inte mer bensin än moderna, antagligen mindre(?) Lättmekade, men som allt Engelskt förr, kräver det känsla när man mekar dom! Kom då inte dragande med fiskvågar och torisions-förlängare! Ha, Ha, där fick jag till det!
Bakåtsträvare? Inte dom nya Triumph idag! England var med och vann 2
Världskrig så slapp vi åka sura boxer BMW som cyl. tog i backen om dom
försökte hänga på en Norton! Tänk villken glädje dessa nu gamla Engelska
cyklar ger oss än idag med fortfarande tillgång till alla reservdelar o annat!
Japan? Hej Kalle säger jag, dom kan man klara sig utan när man läst hur
grymma dom var i krigen, å snacka om rasister!
Om nu Per har mod. med både det ena o andra, varför inte visa framfötterna i Äpelbo-Racet? Såg inte till ngn. Per, än mindre ngn. annan
Norton i täten, de är bara att konstatera att Ducati är bäst, eller?
Det är inte ngt jätte race utan bra fart med flyt o kurvkänsla utan onödigt
risktagande, detta lett av Anders med gott omdöme på Ducatin!