Bjarne Petersen
Member
Kim skrev:Får vi se skönheten på nästa årsmöte mån tro?
Det beror på hur långt norrut ni lägger årsmötet. :wink: 8)
Eldragningen är klar. (Bortsett från tändsystemet, då.) Jag köpte ett Wassell kit. Med ett pris runt en lusentapp kan det ju vara värt att prova. Står just i begrepp att börja greja med det.
Nu börjar det också att likna en motorcykel. Instrumenten hamnade i fästen från en sen Meriden-Triumph. Det blev ett pinnastyre istället för mina gamla 60-tals Tommaselli clip-ons. Varken ryggraden eller buken på min lekamen är kompatibla med clip-ons... Rakt styre och tillbakaflyttat ger en lagom sportig körställning som jag gillar.
Kopplingen känns löjligt lätt; mycket lenare än på både Commandon och Bonnevillen. Det skall bli intressant att se hur den uppför sig på vägen.
Tändningslåset hamnade på Trajja-vis uppe till vänster.
Jag har monterat en kulventil på oljeslangen. Helt livsfarligt, jag vet. Jag läste någonstans (I Nortonisten?) om någon som kopplat sin ventil via en brytare till tutan. Ännu bättre vore att koppla den så att det inte går att slå på tändningen utan att ventilen är öppen. Någon som sitter inne med en smart lösning? Under tiden skall jag sätta en stor röd plåtbit på nyckelringen med texten "VENTILEN!!!".
Jag passade på att ägna en semesterdag åt att rulla ut mopparna och röja i garaget.