Hei igjen.
Lenge siden nå (tre uker). Det har ikke stått stille, men jeg lot mekanikeren på verkstedet få lov til å gjøre andre ting, men nå er alt som var planlagt pluss litt til gjort og jeg har fått alt med hjem.
De som er blitt gjort er : Toppen , Sylinderen og annlegget for sylinderen på veivhuset er høvlet /planslipt. Han tok nesten ingen ting , bare til alleflater var plane. Har tenkt å kjøre uten pakning under sylinderen. har også to forskjelige alternativ til toppakning. Kompresjonen er det første jeg har tenkt å finne ut av . Har målt volumet i forbrenningskammeret og sylinderen er borret til 77,5mm, så da er det bare å prøvemontere og måle og rekne. Planen min er å ha en cp. på 9,5 - 1.
I toppen byttet han to eksosventoler, av en eller annen grund gikk de gamle så langt ned i setet at de nesten ikke hadde annlegsflate igjen, lå ann helt på kanten. Han fikk tak i noen Harly ventiler som var en liten mm større, slik at de kom opp der de skulle være
Insuget: Her slipte han opp så han fikk tre forskjellige vinkeler i og rundt setet, dette hvistnok for å få bedre fylling, syntes det virket litt mystisk , men det var vist ikke noe hokus pokkus. Var vist helt normalt å gjøre. Liter på at det er bra. Han satt og inn helikoil gjennger i de tre boltene, for jeg har nye bolter fra CNW.
Sylinderen ble ferdig honet vistnok og med en litt spesiel finich, skulle være veldig bra, og så ble den sandblåst og pulver lakert. Ble skikkelig fin, så får vi håpe den holder seg fin.
Det siste han gjorde var å jobbe med veiva. Han rettet først opp høyre siden litt, pusset forsiktig under flensen . Det var snakk om veldig lite.
Så balanserte han hele greia med drev og rotor på til 65%. Fjernet hvist 10 gram . Jeg syntes det høres veldig lite ut, men nå er den ihvert fall bra.
Så nå er det endelig dags for å gå ut i verkstedet å begynne å skru :upp
Vidar