Tid i garaget

Kim skrev:
Blev helt sonika att riva lådan igen. :(

Mvh Kim

Ibland känns det som ett steg framåt och två steg tillbaka. Även i mitt lilla tillhåll skruvas det numera. Transmissionen är klar och nu skall det dras kablar på Dominatorn, tänkte jag. Satt och filosoferade och glodde på hojen när något fångade min blick. Det sitter ju ingen bult i de nedre främsta hålen på vevhuset! Jag köpte motorn renoverad och färdig och lyfte glatt i den i ramen. Nu får jag lossa alla fästen utom de bakersta och tippa upp motorn så att bultgenomföringen kommer fri för ramrören och jag kan stoppa i en bult. Ingen större grej kanske, men nu börjar man ju bli lite småsvettig och oroa sig för om det glömts något mer vid motorrenoveringen.

9_004igaarage_2.jpg

Kim

Administrator
Ja, ibland är det så, speciellt när man inte har tid.. ;) Håller på och renoverar badrum för fullt med så det känns definitivt som jag bara ville få hojen körbar.

Usch ja, jag skulle nog ha rivt den för säkerhetsskull, finns ju vissa saker där det kan bli totalhaveri om nåt är fel.

Mvh Kim

Lossade alla motorfästen utom de övre där bak. Lossade också toppfästena på oljetank och batterilåda. Med en domkraft gick det sedan ganska smärtfritt att höja motorn så pass att det precis gick att peta dit den där bulten.

I övrigt väljer jag att göra likt strutsen och gömmer huvudet i sanden. Motorn är ju renoverad av en relativt känd firma så jag hoppas att allt är alles in ordnung i övrigt.

Kim

Administrator
Ville bara meddela att cykeln är besiktigad och har varit på årsmötet utan problem alls med växellådan, den verkar gå fint helt enkelt. :) Blev ett antal rivningar och ihopplockningar innan allt blev helt rätt.

Så nu är cykeln inte billig längre.. ;)

Kim

Administrator
Då blir det mer tid för skruva.....
Igår byte jag gaffelben, hjullager och framdäck.

Tog en provtur till Kungsängen till ärade ordförande, på vägen dit fick jag ett enormt dåligt oljetryck och fick stanna och låta oljan kallna för att sen återfå lite oljetryck, åkte hem på kvällen när det var kallt och kunde behålla 2kg oljetryck hela vägen hem. I morgon(idag) blir det att ta reda på om packboxen längst in bakom tändförställaren behöver bytas.

164_IMG_0001_1.jpg