Stora T-shirt tråden! OBS OBS ,, PM:a Kim.

Bengt_L

New member
Hej!

Det verkar "lite" stort, märket.
Mitt förslag, ett mindre märke vid hjärttrakten!

Bengt L....

Kim

Administrator
Tjena!¨
Loggan kommer bli ca. 4cm smalare och höjden minskas då automatiskt.
Annars är det i stora drag så här t-shirten kommer se ut.

Mvh Kim

Taylor

New member
Jag skulle kunna tänka mig en "Norton"-logga på bröstet bara.

Som vi hade förut. Det är diskret och snyggt. Med "Union Jack"-märket på ärmen eller nåt.

Går det att fixa?

Kim

Administrator
Har begärt pris på piké tröjor med liten logga på bröstet.
Vad är unionjack märke?

Vi måste ha underlag i form av vektoriserad bild, men visa gärna vad det är för nåt.

Sen får man smöra lite för Jönsson om han kan vektorisera en bild till.. ;)

Mvh Kim

Per G

New member
Coolt !!!! på en T-shirt tycker jag inte det gör något om det är "lättläst" storlek på loggan, något mindre än på bilden blir bra tycker jag. Man skäms ju inte för att vara klubbmedlem och det får gärna synas :D :D
Jag tar gärna provexet om det är min storlek.

På en piketröja bör det nog vara ett betydligt mindre tryck.

/Per

Magnus Jönsson

Administrator
De kan jag nog fixa om det inte går att hitta en här, http://www.fotosearch.com/clip-art/union-jack_2.html, får lösa det så enkelt som möjligt :wink: . Kanske ett nåt mindre tryck på framsidan som du föreslog, flaggan på ärmen och stort NORTON i guld på ryggen :idea: priset stiger väl ytterligare men det kanske det kan va värt :?:
Magnus

Magnus Jönsson

Administrator
När jag tittade närmare på bilderna i länken ovan såg jag att det kostade pengar :cry: , men det går säkert att hitta nåt billigare alternativ :lol:, du vet i alla fall vad union jack är för nåt.
/Magnus

Kim

Administrator
Provexet är mitt! :D XL så tyvärr Per, du har beställt L :D
Ja, jag tror det blir bra med ett på bredden 4cm mindre, det är 27cm nu
och det blir alltså 23 då.

Jag håller även med om att det ska vara en lättläst logga, ska ju synas!

Sen blir det kanske nån piké och då blir det så det fyller ut en ficka på piké, är det ingen ficka så blir det som om det skulle varit ficka!

Vi får imorgon se hur det blir med guld text på Tords tröja, skall hämta den 9-10 imorgon bitti. Jag tar ut dagar för att umgås med min dotter så då hinner hon och jag greja lite med.. :lol:

Allltså med stor logga på framsida och guld text med norton och webbadress(guld också) på ryggen så kostar dom 230kr. Piké borde bli lite billigare(tror han räknar cm2 på trycket).

Jönsson: Din länk funkade inte men jag hittade en som skulle kunna funka: http://www.fotosearch.com/CSP109/k1090551/

Kim

Administrator
Så här blir det färdiga resultatet!

Framsida:
Digitalkameran001-21.jpg

Baksida:
Digitalkameran002-9.jpg

Taylor

New member
Går det att få enbart Norton-loggan med hemsideadressen fast på framsidan?

Jag tycker det där pin-märket blir för blaffigt.

Bra iniativ! Jag är dock benägen att hålla med Taylor angående skölden på ryggen; alldeles för stort och blaffigt! Ser nästan ut som om tröjan hamnat bakfram...

Om man får önska; behåll framsidan, den är stilren och snygg. Skippa trycket på ryggen och sätt ett mindre pin/sköld på ena ärmen. Kan man sen också beställa tröjan i klassiskt British Racing Green så... :)

Kim

Administrator
En förtydling. Sköld på framsidan och text på baksidan så ser tröjan ut.
Dock en något mindre sköld på framsidan än tidigare.

Mvh Kim

Kim

Administrator
Det är tvärtom mot bilderna.. Tord har varit inne och lagt in text på mina bilder...

Tord Ahlin

Administrator
Nja, högst upp i tråden så diskusiteras en tröja med blaffan på magen (Kims tröjja). Den har alltså Kim nu, dessutom skrev Kim detta:

"En förtydling. Sköld på framsidan och text på baksidan så ser tröjan ut" Han menar att det är denna tröjja som gäller. Två bilder finns på den högst upp i tråden.

Sen en bra bit ner kommer min tröjja, där damen (min käresta) står ,modell och den tröjjan har blaffan på ryggen, den varianten har Kim avslagit. Meningen är att vi skall enas om en enda vaiant, för att förenkla beställningen. Så tyck till om tröjjan (nr1).

Så är det! ,,,,,,,,, å jag vet fortfarande inte vad pinmärket är för nåt.

Kim

Administrator
När jag började i Norton Klubben så fanns det inga t-shirtar.. Ingen hade lust att engagera sig och fixa några heller, jag har fått utstått motstånd mot t-shirtar och mothugg. Nu har jag lagt ner både tid och energi i detta och tagit fram en t-shirt. Det är så enkelt att vill man inte ha någon så behöver man inte beställa någon heller. Vill man å andra sidan ha den så kan man kontakta mig så ordnar jag det. Tänk på att som medlem så ställer jag upp med tid och energi alldeles gratis för att göra detta så försök att förstå varför jag inte kommer göra en massa special t-shirtar.

Klubben är inte ett dugg inblandad i dessa t-shirtar, utan detta är något som jag håller på med, det har kostat mig både tid och pengar.

Jag vill poängtera att jag tjänar inga pengar alls på detta utan det sker helt ideellt, är det så att man inte är nöjd med t-shirten så beställ ingen.

Jag har fått in betalning för ett antal beställningar och dom är beställda och beräknas vara i min hand torsdagen den 14.

Slut.[/b]