Dvs. båda stiften såg hyffsade ut till att börja med, vid lågfart.
Men efter blandad körning var etta sotigt, och det är samma sida som oljefoulade vid våtsumpning (trodde jag).
Borde kanske ha kollat ventilstyrningar när jag hade av toppen?
Husen och trottlarna är dom du sålde åt mig...
1¼ kanske 1½, blev lite osäker, minnet sviktar. Ställde "lika tidigare" men iofs var dom inte lika, tidigare alltså :?
Karaktären ändrade definitivt efter gasarbytet. Har dock svårt att bestämma mig för ifall det blev bättre eller sämre.
Bättre bottenvrid men verkar inte lika "rapp o villig" på högre varv.
Lite som skillnaden på Audi och BMW's 6-cyl motorer. Den första med jämn acceleration och vridmoment över varvtalsregistret. Den andra, inget i början men skjuter iväg när man närmar sig 5000 rpm.
Väldigt subjektivt i alla ovanstående fall men så känns det.