Hur många mil denna säsong?

Magnus Jönsson

Administrator
Har inte blivit så många mil på Commandon än i år, (mest på grund av japsen jag köpte innan semestern) men jag tankade för tredje gången häromdan. Tanken rymmer 28 l så jag bör ha kört mellan 100-150 Norton mil+300 mil på GTS:en o ungefär 50 på tvåtaktarn.
Börjar ju närma sig 500 totalt, blir ju ganska många nöjestimmar :lol: , inte illa för att va mig.. o än är det ju sommar kvar.
/Magnus

Taylor

New member
Ja. Åsså blev det 20 mil till i går. Örebro t.o.r.

Nu blir det nog inte så mycket mer i år.

Kim

Administrator
Blir förhoppningsvis 20mil till snart, måste bara byta generator som rasade ihelgen! :( Men jag har ju hjälpen en halvmil bort så det löser sig fint! :)

camenius

Well-known member
Brukar ta en "sista tur för året" någon gång under hösten. Ibland lite tidigare, ibland lite senare på hösten/förvintern.
Mycket talar för att det blir nu i helgen. Vi bokade nämligen idag ett weekendpaket i sagolikt vackra Tällberg, med choklad- och vinprovning den kommande helg nu.

Anar mig till att detta blir den sista längre turen för i år. Tur att vi är närmare en ny vår för varje dag som går.

Per G

New member
Lasse, du har nog timat denna helg bra, i början på nästa vecka ska temperaturen sjunka rejält.

Har fått ihop 290 mil, kan nog bli några fler innan vintern och kvalitetstiden i garaget tar över. I år har jag ju 3 projekt, litet småpyssel på Commandon, fixa iordning moppen till sommarstugan och sedan småjusteringarna som återstår på min BF :D

Kim, kaffet står på i helgen så se till att få snurr på laddningen igen :)

/Per

camenius

Well-known member
Ja, vi väntade med att boka tills det var klart att vädret skulle bli bra. Lite riskabelt att vänta med tanke på stort intresse för weekendpaket, men det finns ju många ställen att välja mellan.

Det här med "sista turen för året" skulle vi faktiskt kunna utveckla tillsammans. Vi som bor i Mälardalen skulle ju kunna träffas på lämplig plats och ta en sväng ihop när prognosen visar rätt väder.

I år blir det svårt med tid för mig under oktober, men nästa år... Vore kul.
Enkelt också eftersom att, när en prognos visar bra väder, är det ju lätt att signalera via hemsidan, alternativt maila varandra.

Per: Skönt att det bara är småjusteringar kvar. :D

Hans Jönsson

Active member
Höst :cry:
I dag var det Lille Mats bror Svens rally. Ett återkommande höstrally som vanligt var det underbara vägar att åka på och man kunde konstatera att träden klätt sig i höstskrud med färger från rodnande rött till gult och mörkgrönt. Jag hade med min äldsta dotter på denna emenenta runda runt Hässleholm så för enkelhetens skull åkte vi Triumph. Rundan var på ca 6-7 mil och med körning fram och åter blev det väl 17mil. Jag konstaterade också att mina däck gjort sitt detta p.g.a. ett mindre släpp i en kurva så jag var tvungen att kolla hur långt jag kört på dem vilket visade sig vara 1080 mil sedan 2009-04-?? både fram och bak är slut. Så det är väl till att börja summera vad som skall göras i vinter 1 byta ut dubbelspolen (tändspole) på min 650 för att minska effektuttaget 2 nya däck på trajan 3 byta koppling och bromshandtag till orginal på comandon m.m. ( 650 och Comandon har gått ca 400 mil i år)
Men än fins väl lite tid till för några mils åkande. :)
Med vänliga hälsningar
Hans

Magnus Jönsson

Administrator
Hej,
inte illa Hans, det blir ju en j-la massa mil :)
Själv har jag inte kört en meter den sista veckan, har däremot bytt avloppsanläggning här hemma o hittade då en läcka på avloppet under den gamla torpstugan, vilket resulterade i att jag fått gräva sju meter tunnel under huset de sista dagarna, funderade på att kalla in expertis från gaza, men ångrade mig o gjorde det själv.
Men jag hoppas på en fin höst så det hinns med några mil till :lol: , fast denna veckan hörde jag ett hot om snö på höglandet :(
Magnus

camenius

Well-known member
Hans: Hoppsan, du leder stort misstänker jag.
Magnus: Var och en roar sig på sitt vis. Nä, allvar, lider med dig, inte kul. Med eller utan "Gazahjälp".

Själv adderade jag cirka 40 mil på vår Atlas i helgen då vi åkte till Tällberg (en av landets vackraste byar!). Där njöt vi av sensommarväder, hojen, mat, vin, choklad, utsikt och landets sista telefonkiosk, se bild.
Notera även de två HD som jag parkerade brevid, ovanligt tunna sådana. (Hm, måste förklara det där: På bilden syns inte texten på cyklarnas reg-skylt som inleds med HD i versaler :shock: ).
6_2009_Tllberg_1.jpg

6_2009_Tllberg_18_1.jpg

Per G

New member
Snöade för andra gången i morse, blir kanske inte fler mil än de 295 som jag har haft nöjet att åka denna säsong.

Nu blir det kvalitetstid i garaget med Commando, Big Four och 1279 Stockholm moppen :D :D :D

/Per

Weine

Member
Fredag morgon snöade det, men lördagen blev fin, solen sken och det blev en strålande höstdag, så då passade jag på att köra en liten tur på drygt 13 mil. Har kört 545 mil hittills. Frugan har kört 370 mil med sin Commando. Så nu blir det väl snart dax att byta cylinderfotspackningen, som gick sönder på resan till Äppelbo. Vi har även klarat av några mil med dom japanska hojarna också. Nu får vi väl sitta och titta på alla korten och hoppas att vintern går fort förbi. Så ses vi snart igen.

Hans: det blir nog svårt att slå dina mil ialla fall denna säsongen, vi ska försöka att hålla jämna steg med dig nästa år. Ps hälsa Monica

Ha det så bra alla

Catharina och Weine

Kim

Administrator
Jag kan bara konstatera att jag åkte ca 210mil förra säsongen med min Norton!

camenius

Well-known member
Lasse med anklagande röst: ...JASSÅ, KIM, INTE MER, ...OCH HUR MÅNGA MIL MED TVÅTAKTSHELV-E?
:D

Kim

Administrator
Ett par provmil bara.. ;) Njae, man har ju små barn så det hinns inte med allt för mycket, men iår får grabben börja åka med och då kanske det blir lite mera.. :D Förra året var det väldigt mycket korta svängar.