Hur många mil denna säsong?

Nortti

Member
0,5 mil, på nya stift. Den våtsumpar och oljeringarna på ena cyllen verkar kassa de oxå, stiftet oljefoular. Orken tryter, tid saknas, men vem vet.... kanske efter semestern eller nästa vår eller :wink:

Kim

Administrator
Per: Hehe, jaså du.. jag tror jag tankat 3ggr nu.. :D

Nortti: Fan va trist, inget kul när det jäklas!

Per G

New member
Har haft det stora nöjet att åka dryga 80 mil senaste dagarna varav 30 underbara mil i et svep idag. Riktigt härligt att touringåka med Commando :D
Har åkt 245 mil i sommar.

/Per

Kim

Administrator
Hehe.. Skapligt.. Då har du dragit om mig, ska titta nåndag hur många mil jag har på mätaren! ;)

Bengt_L

New member
Hej!

Kan rapportera ca:160 mil hittills denna sommar!
Längsta tur Linköping - Hultsfred - Varberg-Falkenberg-Linköping.
Visserligen på 3 dagar, men hemresan 35 mil i ett sträck!
Det blir mest 90 vägar där man kan lufsa på i 90-100 km/h.
Min sambo kör Ducati ,och brukar försöka att trissa upp takten.
Men jag går inte på det!

Bevistade Motorns dag i Målilla! En show utan dess like!!
Se klippet från Youtube. En Commando Fastback -70 skymtar !

http://www.youtube.com/watch?v=oHawVDGZrYQ

Bengt L..............

camenius

Well-known member
I sommar har jag hittills kört cirka 330 mil med Atlasen. Härligt att det blivit så pass många mil i alla fall, eftersom jag i början av semestern var pessimistisk efter att ha drabbats av problem. Men, nu är allt är frid och fröjd... (...so far. :D )

Sidventilaren har bara rullat i knappa hundra. :( Får väl ta mig tid till en dagstripp någon helgdag då frugan min gör nåt annat. Några fler sidventilsmil vill jag ha innna snön anfaller!

AndersA

Member
Toppen jag fick tillbaka från Mick Hemmings visade sig vara en katastrof, vänster sidas ventiler tar i varandra. Troligen nåt tok med ventilstyrningarna, har inte orkat ta tag i detta ännu. I ren desperation gick jag och köpte mig en H**da VF 750 som hittills har gått ca 30 mil med mig. Känns skumt att marcha på 6500-7000 rpm, har inte kört japan sedan -82.....

Per G

New member
Lasse,
Du får ta sidventilaren på en sväng hem till mig, kaffet står alltid på för en biker som kommer på en Norton :D

Anders,
Mick måste ju ha missat vinklarna, dom ändras väl när större tallrikar ska i? Jo, jag provkörde en S-z-ki. 1500 cc, 3 ggr mer effekt, allt perfekt, men det kändes ändå inte kul att köra. Men det är klart att det är roligare än ingen mc alls.

Hälsningar,
Per

AndersA

Member
Det går nog ingen nöd på mig, Collin Farrels gamla racehoj har fått ett nytt hem -nämligen i mitt garage. Vintern, nästa vår och nästa sommar är räddad!

Per G

New member
Anders, inte så synd om dig då :D
Du bjuder väl på litet bilder och info får vi hoppas?

/Per

camenius

Well-known member
Inget fel att köpa en japan!!! Jag gillar inte inställningen att japaner är fel, men guzzi, ducati och trajjor är rätt.

Såg av en slump att en cykel jag haft tidigare i mitt syndiga liv (Yamaha XS 750, en hoj jag verkligen gillade) fanns i mycket vårdat skick, här i stan, för futtiga 13 000. Frugan tyckte vi skulle slå till, jag är tveksdam. Kul att köpa, men sen då? Känns den lika bra idag, nu då man är van vid en liten smidig hoj och Featherbed.

Kanske, kanske inte. Hur som helst är det ett "rövarpris" i omvänd ordning. Tänk att få en (troligen) bra 750-hoj i gott skick för 13 000!

camenius skrev:
Inget fel att köpa en japan!!! Jag gillar inte inställningen att japaner är fel, men guzzi, ducati och trajjor är rätt.

Jag håller med! Jag bryr mig egentligen inte om vad det står på tanken längre. Mina egna preferenser stavas en- eller tvåcylindrig motor, luftkyld, (vätskekylda hojar är ju bara så fula!) ekerhjul, naken och kåplös, halvsportig körställning, minimalt med finesser, kedjedrift, kurvglad. Märkligt nog passar det rätt bra in på en Commando! 8) Men också på en Meriden Bonneville, så en sådan står det också i garaget. En Ducati Monster skulle fungera för mig medans Guzzin går bort på grund av kardanen.

Däremot är inget ristat i sten, jag kanske får en riktig reprimand för det här :oops: , men jag har faktiskt också en gammal, strippad GSX 1100 att fräsa till jobbet på. Jag menar, en 100-hästars hoj för 10 000:- spänn är ju i alla fall lite roligare än att åka bil! Och den är luftkyld! 8)

Vad det gäller frågan i tråden; 400 mil hittills. Mest på Trajan.

AndersA

Member
Hörrni.. den här tråden har kantrat fullständigt och det var mitt fel..

Skall vi flytta oss till "off topic" i stället så kan jag berätta om mitt långtidsprojekt, en kawa 90cc från 69. :lol:

Tord Ahlin

Administrator
Hihi, det är skönt och ha medlemmar som fixar sensur och trådbyten själva :)

Jag tror nog jag är uppe vid 950 mil denna säsong
4_yyyyyyyyyyyyyyyyyy_1.jpg
Kanske