Hur många mil denna säsong?

Taylor

New member
Fortsätter du i den där takten så blir det inte många mil i år.

Ut å gasa för 17 :mrgreen:

Per G

New member
Har fått till hela 3 mil, i den här takten så kommer nog cykeln att hålla i ganska många år :D

Skämt åsido, fått till det sista nu så nu blir det nog en hel del mil framöver.

/Per

Taylor

New member
Jag ska väl egentligen inte skoja till det.

Jag har bara åkt två mil.

Om det blir så mycket mer före årsmötet vet jag inte heller :?

Per G

New member
Efter en fin helg så har jag i alla fall passerat 50 mil nu :D
Känns som att den (och jag) är redo för en tur till Katrinejolm nästa vecka.

/Per

camenius

Well-known member
Min vana trogen har jag varit ordentligt sjuk under våren. Men nu har dels min kära Atlas luftats, dels den ärrade 16H smakat på "tarmac".

Atlasen är lika skön, mjuk och följsam som alltd. Sidventilaren förvånar i år med att vara supersnabb! På vår kurviga och smala landsväg här utanför huset, körde jag till och med om två moderna hojar!! En var en Hayabusa (som visserligen stod parkerad, men jag väljer att se detta som ett tecken.)

Räknar numera kallt att anlända till årsmötet med en wheeelie och köra på bakhjulet fram och åter på campingen ett antal gång. (Förra året, på väg hem från årsmötet, blixtrade faktiskt en fartkamera som jag passerade med min 16H. Gissa om jag blev smickrad. I år hinner jag nog inte ens "fastna på på filmen".)

För att vara allvarlig; den uppgradering till tolv volt, honing, batteritändning samt förgasarrenovering, jag gjorde föra året har gjort hojen ordentligt snabbare och därtill ökat både vrid och acceleration. OK, vi pratar om en trettiotalare, men ändå.

Idag gör denna underbara varelse rättvisa åt testföraren som i MotorCycle 1922, skrev:
"...tractable as a lamb in traffic it can become a roaring lion at a touch of the throttle...".

Kim

Administrator
Det är bra det Camenius!! :D Jag tycker dom borde visa på en ljustavla hur fort man åker förbi fartkameran med så man fick topphastigheten.. ;)

Taylor

New member
camenius skrev:
Förra året, på väg hem från årsmötet, blixtrade faktiskt en fartkamera som jag passerade med min 16H. Gissa om jag blev smickrad. I år hinner jag nog inte ens "fastna på på filmen".)

Hur sjutton bar du dig åt för att fastna på fartkameran? Körde du så sakta?

Jag har aldrig lyckats med det. Jag skulle bli skyldig staten flera miljoner om jag skulle fastnat varje gång jag passerat den i mina farter med motorcykeln :oops:

camenius

Well-known member
Visa hastigheten, javisst, vilken underbar service det vore för en fundersam undertecknad.

När det blixtrade till blev jag oerhört förvånad. Har tidigare frågat en person om just detta med fotografering som han påstod sig bli utsatt för. "Är du säker på att kameran verkligen tog en bild på dig, det var inte endast en solkatt eller liknande?"

Han svarade: "Du, den dagen du kör förbi och det blixtrar, då märker du det! Det råder ingen tvekan, så skarp är blixten."

Jag kan intyga att det är sant.

(Platsen där jag förevigades var Äs, alltså en plats där det är fullt möjligt att även herrar som Peter och Kim kan hamna i linsen.)

tr5

New member
Sent ska syndaren vakna...

Idag har jag gjort säsongsdebut, en provtur på 2 mil blev det :D

Regnet öser som ur hinkar och det blåser 11 sekundmeter, kändes som kuling i byarna, men kul är det!
Imorgon strålar solen över solsvängen.

Hans Jönsson

Active member
Hej på er alla :)
Tack för 2 stycken trevliga träffar (Västkustträffen och årsmötet).
Det blev ca 160 mil på min nyinskafade Comando ( mättaren la av efter 147 mil :oops: enda problemet) och visst ser man om det blixtrar till i kamran :roll: .Vad skall man säga när mätaren är ur funktion? Jag hade i alla fall rätt varv 3600-3800 på 90 eller var det 80-väg förvirande med alla dessa olika märken 30,40, 50, 60,70, 80, 90 ,100, 110 & 120 km/h .
Men för övrigt får ni ha en bra sommar så ses vi på någon väg eller någon annan stans kanske.
Mvh/ Hans

Taylor

New member
Hans Jönsson skrev:
visst ser man om det blixtrar till i kamran :roll: .Vad skall man säga när mätaren är ur funktion?

Jag förstår inte riktigt. Varför denna oro? Du har ju ingen nummerskylt fram så en ertappning för fortkörning är ju således omöjlig.

... eller?

Per G

New member
Jag ligger precis efter dig men nu har jag 44 mil sedan senaste tankning och jag har inte kopplat på reserven ännu :D

/Per