Går inte på en cylinder

totta05

Member
Böja plast?! Jag knackade efter värmning underfrån och då minskade spelet ytterigare därför tänkte att om knacka ovanifrån så skulle man nå den önskade effekten...

Kim

Administrator
Jaa, man ska böja plasten så som per beskrev eller som det står i amalartikeln, så som alla gör, knackar du sätet så kan du sabba flottörhuset om du har otur.

totta05

Member
Ja så var då premiärturen avklarad! Startade snällt men lät skit som tidigare på ena sidan. Men så plötsligt, det lät som han la en rejäl brakskit, och så gick den som en klocka. Går jämnt och fint, dock lite ryckigt på mellanreg, men ska fortsätta med luftskruvarna oxå.
Tack alla för era goda tips. Utan er stod jag mig slätt! :D

AndersA

Member
Nu kan inte farbror Messershmitt hålla sig längre...Att böja plasten på flottören funkar ett tag, med tiden böjer den tillbaka. Det är också si och så med precisionen. Värm flottörhuset och använd ett dorn i sätet. -om det inte är en Amal mk2 förstås.... Krister har löst det fiffigt http://www.nortonsweden.se/forum/viewtopic.php?p=3562&highlight=#3562

totta05

Member
Var väl lite det jag kände, så jag värmde och knackade tillbaks väldans försiktigt och fick nivåerna lika. Så nu verkade det ha löst sig. Fö är Kristers "uppfinning" fin!

Per G

New member
Ajabaja, inte böja plasttungan den kommer att krypa tillbaka. Det är sätet som ska knackas upp eller ner beroende på vilket håll man vill flytta flottörnivån. Värm huset och knacka försiktigt

Kör några mil innan du börjar justera, har cykeln stått ett tag så brukar gasaren sega ihop sig men det släpper efter ett par mil. Sedan kan man justera.

Per

AndersA

Member
En liten detalj bara, tryck på tungan på flottören inte på flottörnålen när du kollar höjden. Det är ju så ventilen är tänkt att fungera -flottören flyter på bensinen och trycker ned nålen mot sätet.- Annars riskerar man att jämföra äpplen och päron...

totta05

Member
Som en dröm! Gjorde en tur på småvägar upp till Ljungskile i lördags och det känns som den aldrig gått bättre.... peppar,peppar. Så nu är det bara de gråklädda männen på Bilprovningen på tisdag.
Tack alla för alla tips!
Gjert :)