hej
Gör så här : kolla flotör nivån att den är lika på båda sidor ,kläm ner nålventilen med ett finger och mät den "fria änden" av flotören det viktiga i detta läge är att det är samma mått på båda sidor ,kolla sedan att trottlarna lyfter samtidigt med en fyrtums spik eller liknande ,har du mätklockor så är det ännu bättre men inte helt avgörande ,nu har du en grunduppsättning på förgasarna ,har du brytar system kolla att den öppnar brytarna på samma gradtal på båda sidorna i detta läge spelar det inte så stor roll om den tänder 27 eller 30 grader bara att det är lika . kontrolera ventilspelet , jag förutsätter att trottelnålarna och övriga delarna sitter fast och är lika på båda sidor sedan monterar du i nya tändstift och tar en sväng med hojen så den blir varm ,stoppa ner en liten skruvmejsel och en tändstiftsnyckel i fickan och leta upp en låååång raksträcka gärna med lite uppförsbacke på någon kilometer ,kör på fyrans växel i 50 km/tim utan att röra gashandtaget,stäng av tändningen i "farten" fortfarande utan att röra gashandtaget ur läge ,sedan skruvar du ur tändstiften och då ser du vilken sida som du behöver justera luftskruven på ,är det svart ut med skruven ett kvarts varv är det vitt får du skruva in luftskruven ,efter en fyra fem körningar borde luftskruvarna vara justerade för samma färg på stiften .Sedan återstår bara att justera tomgångsvarvtalet med trottelskruven.
jag har provat med att mäta vilka faser i förgasaren som vid en normal körning användes och kommit fram till att luftskruven och trottelskärningen är det som "används" i förgasaren ,trottelnålens läge börjar vid 120 km/tim ungefär men det är ett komplett system där alla ingående delar påverkar funktionen men kör man efter hastighetsbegränsningarna så är det viktigare att luftskruven är rätt än vilket huvudmunstycke man har.
Om du gör dessa inställningar kan jag lova dig att du kommer tillrätta med dina problem ,som jag har förstått handlar det om lågfartsproblem
Krister