Vill ha choke för att gå...

totta05

Member
Nja, det blev bättre, men inte bra. Ska göra ett nytt försök, det drar fortfarande in tjuvluft vid insugningsröret.....
Ha det,
/gjert :(

totta05

Member
La en packning emellan isf o-ring och det blev alldeles tätt när man kollade med startgasen. Men det verkar som nåt annat trots allt; drar jag bort choken dör den, verkar som den inte går riktigt på höger cyl, blir inte alls så varm som vänster. Stön.... :evil:

Kim

Administrator
Tror fortfarande du har smuts i förgasarna alternativt otäta trottlar(orenoverade?).

totta05

Member
Trotsarna renoverades av Tord i vintras så dom e ok. Tycker jag har blåst med tryckluft överallt men kanske får göra ett nytt försök... Men det som förundrar mig är den ojämna temperaturen på cylindrarna. :?:

Kim

Administrator
Värt att notera är att det inte räcker med att bara blåsa dom, i tomgångskanalerna brukar det bli sotigt, där behöver du peta lite med en rensnål, blåsa fram och tillbaka och peta lite till osv.

Kim

Administrator
Japp, finns en bra bild i något av dom senaste nummerena av nortonisten. Det är som en liten blandkammare innanför där som kladdar igen och då går dom dåligt på lågfart sen.