Vem blir först 2013?

Per G

New member
Så här på sista dagen 2012 börjar snön försvinna. Några plusgrader och det smälter undan snabbt. Fortfarande is på vägen utanför men inte mycket kvar nu.

Vem blir först ut 2013?

Häslningar,
Per

Tord Ahlin

Administrator
Hoppas på en varm och tidig vår. I princip skulle det gå att ta hojen till Älvsjö, fast det ger ju inget. Jag pratade med en göteborgare i förgår han hade varit ute på en tur nyårsdagen typ. Men han var ej med i klubben så han räknas inte, nene. Jag försökte förstås prata in honom.

Enligt YR så blidar ordentligt det kommande måndagskväll, kanske skulle man ta en tur då, -bara för att.

Kim

Administrator
Hade inte min pissat ur sig all motorolja på garagegolvet så hade man kunnat ta en sväng så fort isen är borta.... :evil:

650Ss

New member
Solen sken så fint i morse. Det gick bara inte att låta bli att ta en tur vid Krageholmsjön. Det får allt bli en tur till stan idag. Kaffet är slut… :D
197_IMG_4192_1.jpg

Hans Jönsson

Active member
Hej på er måste nog säga att trots strålande sol några få plusgrader så det blev intergralhjälm, gav jag mig ut på jakt efter vårtäcken. Så om inte vårkänslor räknas hitta jag inga andra täcken på vår dock blev det en liten runda över Hjularöd Harlösa Stafanstorp Hjärup Lund Örtofta och sen hem.
Och vist var det gott åka cafferäsern men som sakt träden bar fortfarande höstbruna blad om de hade några över huvudtaget så det dröjer nog en stund till innan vi ser det underbar grönskimrande vårklädseln på naturen.
Ha det gott så länge så ses vi väl på någon väg eller på någon av våra emenenta träffar.
Mvh/ Hans

Tord Ahlin

Administrator
Ujuj. Bara att gratulera! Det ser riktigt skönt ut. Vore skoj att höra en snörapport om motsatsen uppifrån. Kanske kan Lasse i Brån rapportera?

Hans Jönsson

Active member
Hej på er.
I går blev jag omkörd på inre ringvägen i Malmö av en :!: MC-polis dom trodde jag var ett säkert vårtecken men det är fortfarande vinter här vill jag påstå.
Ha det gott.

Lasse L

Administrator
Personal
Här uppe har det töat hela veckan, finns dock en del snö att ta av. Lär bli kallt igen till helgen.

Man blir ganska frustrerad på bilderna från Skåne. En tävling om första ishalkan på sensommaren skulle passa bättre för klimatet här uppe.

20_snow_1.jpg

Vårbild från i fjol.

/Lasse L

camenius

Well-known member
...i alla fall myggfritt! och sen har du väl varmt och gött i garaget hos din sjua! Ser ut att bo fint gör du också! ...om än lite väl långt norröver för min del.
Gillar den där typen av bilder, roligt att se hur olika vi bor och har det. å andra sidan kan man ju bli knäckt å. Tänker på Magnus Jönssons bild på sitt garage under byggnad. ööööjjjj! :upp :upp :öö Det är vid sådana tillfällen jag använder mina ledord nedan "reality is...!"

Magnus Jönsson

Administrator
...sorry Lasse, inte meningen att knäcka dig. För att lindra det lite kan jag nämna att "garaget" i fråga är en av sex byggnader på gården vars underhåll ofta brukar sammanfalla vädermässigt med att det är dags att köra tvåhjuligt, så "reality is..." men jag har (hade) åtminstone gott om plats att hysa fordonen som jag som regel har för lite tid att använda :wink:
/Magnus

Tord Ahlin

Administrator
Vem orkar vänta på våren, fint väder 5 plus och snöfri väg idag. Varför tveka, blev 1,5 mil. När jag kom hem lastade jag kamin full och brassade på utav faan.

Men ändå. Det borde kallas vår nu

Per G

New member
Inte mycket till vår här ännu. En hel del snö och massor med sand/grus på vägarna samt stor brist på plusgrader :(

Men solen skiner och våren är förhoppningsvis på väg. Vi har i alla fall hela åksäsongen framför oss :D

Hälsningar,
Per

camenius

Well-known member
jag har en isgata nerför en liten backe utanför tomten. Hackar varje dag så nu är det bara några meter kvar, så imorgon eller på onsdag! Man känner sig ju som kalv inför grönbete...
...om någon dag. :upp :upp :upp

camenius

Well-known member
:upp :upp Våren är här.

Första svängen för i år. På A65:an för att testa den och det kändes gött! Verkligen gött! Mycket bra ljud, helt underbart.

Dock det märks direkt att Nortons 650 totalt sett är en ett steg vassare maskin. Men vad gör det, har alltid velat ha en A65, framförallt för designen.

Som sagt, våren är här men det var isigt och förrädiskt i böjar som ligger i skugga. Egotrippad som jag är så lägger jag ut tre bilder så även du får njuta.
6_IMG_8803_2.jpg

6_IMG_8804_1.jpg

6_IMG_8802_1.jpg

:upp

camenius

Well-known member
Ok, skratt. Vet att du haft en sådan här tingest... och du överlevde ju, så jag hoppas på det jag också. Vibbarna finns, visst, men så jävligt var det inte. Kör inte så snabbt nu för tiden å andra sidan.

Märkte direkt en uppenbar skillnad mot 650 vilket gav mig en idé till en längre artikel i medlemtidningen. För flera år sedan tänkte jag just på att jämföra 650:eek:r. Skrinlade det eftersom Classic bike gjorde en sådan. Nu är det dags att plocka upp idén och realisera den.

Visst, 650SS slår troligen min Thunderbolt vad gäller uppförande. Men, och det vet du också, det var inte på uppförandet man vann tjejerna i nian. Utseendet, image...

Så några plus värden har denna hoj i alla fall och jag var väl medveten om nackdelarna när jag slog till. Om inte annat får den stå i ett hörn här hemma och vara vacker.

Precis som tjejerna i nian!

camenius

Well-known member
...har även premiärkört min åkgräsklippare. Den vibrerade utan att farten var så där avskräckande. Kanske dags att renovera och balansera veven?

Ingen mer som premiärkört (sin hoj alltså)?