Micke Moos
New member
Jag har ingen större erfarenhet att komma med.
Satt det backventil i registerkåpor på de allra senaste commandosarna?
Som jag ser det så kan en kulventil på tilloppslangen(mellan tank och pump) leda till att slangen tömms (rinner igenom) tills man startar och det dröjjer lite innan trycket kommer igång. Vilket ger att motorn inte får smörja, bara smörj. Vilket det inte gör om det sitter kran SOM ÖPPNAS.
Annars om det inte är aldeles för komplicerat, koppla på banjokoppling med sugslang till oljeplugg. Nej det vart ett dåligt skämt. Lossnar det eller läcker så försvinner oljan utan kontroll.
Själv kör jag så det ryker. Läckande ventilstyrning?
Ha det.
Satt det backventil i registerkåpor på de allra senaste commandosarna?
Som jag ser det så kan en kulventil på tilloppslangen(mellan tank och pump) leda till att slangen tömms (rinner igenom) tills man startar och det dröjjer lite innan trycket kommer igång. Vilket ger att motorn inte får smörja, bara smörj. Vilket det inte gör om det sitter kran SOM ÖPPNAS.
Annars om det inte är aldeles för komplicerat, koppla på banjokoppling med sugslang till oljeplugg. Nej det vart ett dåligt skämt. Lossnar det eller läcker så försvinner oljan utan kontroll.
Själv kör jag så det ryker. Läckande ventilstyrning?
Ha det.