Commanditen
New member
Jag vet att detta må vara ett gammalt ämne men nu när jag kollade nivån i oljetanken så var den nästan i botten efter 4 dagar! Nivån låg på ca 9.5 cm från kanten av oljetankslockets kant i söndags och idag nådde inte skjutmåttet ner. Jag har bytt packningen vid oljepumpen och pumpen verkar just. Dessutom ställde jag kolvarna i kompressionsläge. Jag kör på 15-50 raceolja från OK. Kan det vara vits att byta till en aning tjockare olja/annan olja?
I och för sig tror jag det är ok att starta hojen försiktigt även då den våtsumpat helt. Bara att unvika att gasa för hårt då den kan trycka ut olja via vehusventen. Den trycker ut några droppar olja innanför brytarkåpan eller i mitt fall"TriSpark kåpan" (då den våtsumpat inte annars). Den packningen får väl bytas vid tillfället även om jag inte tror det är bråttom med detta.
Annars går den kanon med sin TriSpark tändning.
Tacksam för kommentar
Commando -71
:?
I och för sig tror jag det är ok att starta hojen försiktigt även då den våtsumpat helt. Bara att unvika att gasa för hårt då den kan trycka ut olja via vehusventen. Den trycker ut några droppar olja innanför brytarkåpan eller i mitt fall"TriSpark kåpan" (då den våtsumpat inte annars). Den packningen får väl bytas vid tillfället även om jag inte tror det är bråttom med detta.
Annars går den kanon med sin TriSpark tändning.
Tacksam för kommentar
Commando -71
:?