Vårens första dag

Weine

Member
Så nu har man äntligen gjort den första turen, det var en skön känsla att åter få köra igen. Weine och jag tog en tur på drygt 7 mil, visserligen var det frost imorse men solen kom fram och termometer visade 10-11 grader plus.
Det mesta fungerade till belåtenhet men......... den jä... elstarten lever ett eget liv. Spragen greppar inte, ändå har vi köpt en ny. Dvs startmeknismen i främre transmitionsdrevet vill inte greppa och dra runt motorn. Någon som vet vad felet är

/ Catharina

Kim

Administrator
För startmotorfix så skulle jag kontakta Torsten A han har lite ess i rockärmen vad gäller dom där.

Per G

New member
Idag fick jag till första åkturen, snacka om sent.

Gick i alla fall bra, litet smågnissel från frambromsen och kopplingen ville inte rikrigt frikoppla helt men det går nog till sig :D

/Per

Tord Ahlin

Administrator
Weine skrev:
Så nu har man äntligen gjort den första turen, det var en skön känsla att åter få köra igen. Weine och jag tog en tur på drygt 7 mil, visserligen var det frost imorse men solen kom fram och termometer visade 10-11 grader plus.
Det mesta fungerade till belåtenhet men......... den jä... elstarten lever ett eget liv. Spragen greppar inte, ändå har vi köpt en ny. Dvs startmeknismen i främre transmitionsdrevet vill inte greppa och dra runt motorn. Någon som vet vad felet är

/ Catharina
Testa med lite mindre klibbig olja, tex W15/W40 eller varför inte MC-handlarnas olja ,, jag skulle nog inte våga det. W20/W50 tycker min motor om, fast det är klibbigt som sjutton,

Spraggen hoppar troligen igång när vårvärmen stiger .