...och fick raskt, med vagnen i luften, överväga alternativa spårval
Ha,ha! :lol: Känner redan igen det!
Killen jag köpte vagnen av hade också haft den på en Bonneville så jag monterade den raskt och glatt utan vidare mätningar och justeringar. Det ju är samma hoj så det kunde ju inte vara helt off, tänkte jag. Nu går det ju sällan så nimmt i verkligheten. Kollade toe-in idag med ett par plankor och måttet var hela 9 cm. Fick justerat ner det till 5 cm så jag hoppas att det skall göra skillnad. Är ganska ivrig att ge mig ut och prova men det både blåser rejält och kommer regnskurar så det får vänta till imorgon. Man har ju lovat upp mot 14 härliga grader i Skåneland imorgon så jag tänkte packa ner verktyg i holken och bege mig till någon fin, plan asfalterad parkering där jag kan stå och skruva och sedan provköra efter varje enskild förändring. Jag har så jäkla trångt i garaget för tillfället så det är bökigt som f-an att komma till överallt. :evil: Jag äger i någon mån min egen tid så en skön våreftermiddag med lite solskens-meck och en termos med kaffe kan ju inte vara fel.
Jag har faktiskt ett par bakstudsar liggande som är 1,5 cm längre än orginaldämparna, Det kan kanske vara värt att prova dem? Tror dock att jag måste skaffa rejält hårdare fjädring. Jag märker ju hur hojen sjunker ner i förhållande till vagnen när jag sätter mig på den. Alternativet är ju att gå på diet och börja springa regelbundet men det tar ju både längre tid och är riktigt trist.
Styrdämpare har jag redan på och har inga antydningar till wobbel trots att jag vågade dra upp ekipaget i
hela 100 knyck på raksträckorna.
Jag har bara kört vagnen olastad. Gör det stor skillnad med vikt i ? Säljaren tyckte att jag kunde slänga i några vattendunkar första turen. Jag tror bestämt att jag skall försöka tvinga ner frugan i vagnen till helgen. :lol:
Tack för länkarna! Sidvagnsklubbens sida har jag redan kollat in. Mycket matnyttigt där.