Kul tråd även om vi (i alla fall jag) fladddrar mellan tokigheter och seriöst.
Jag har faktiskt tvåtaktarna att tacka för att jag kör hoj idag. När jag som 16-åring började spara pengar till tung hoj, var det en Suzuki 250 som lockade mig. Inte de engelska som visserligen lät som en hoj skulle, men men som jag såg som för komplicerade (fyrtakt), stora och opålitliga. Suzukin var mer som en stor moppe. Snygg sådan.
Egentligen har jag inget emot tvåtaktare (ouuopps, vad skrev jag :shock: ), men tycker ärligt så illa om ljudet att jag helt avstår från att köpa tillbaks min första hoj. Av nostalgiska skäl vore det toppenkul att fixa iordning den, för jag tyckte mycket om den. Och snygg var den också (kika på min blogg om ni är nyfikna. Mer kommer också.). Men! Vad tusan ska jag göra med den sedan den renoverats och kostat mig många sköna tusingar. Bara stå där?
Där är också skälet till varför jag, trots vad frugan ansåg, inte köpte den Suzuki 500 som annonserades för 15 000, i delar, men i fantastiskt nyrenoverat skick! Rena rånet i bakvänd ordning, för en så härlig hoj. En hoj ska ju köras och jag vet att jag inte är intresserad av att köra en sådan. Däremot kan jag njuta av att se Kims Kawor om vi åker till 019, det vet jag (oouuupps, där slant visst tungan igen! :shock: ), men att köpa den sagolikt fina tre-pips-500:an, nä, jag nöjer mig med att njuta av att "titta på", som flickan sa.