Tittade i en gammal MC-Nytt från 1988 nr.6 som bla. behandlade olika resmål, ser med glädje att Norge är omnämnt av någon som heter Ulph Karlsson, Han skriver, " PARADISET som rubrik, sedan, "Vi svenska hojåkare har nära till paradiset. I Norge finns ALLT för den som gillar touring på tuffa vägar. Dessutom bjuder landet på naturupplevelser som heter duga. Att avnjuta dem från sadelplats på en hoj gör inte saken sämre. Det är en speciell känsla att få ha vägen alldeles för sig själv och letar du dig in på småvägar kan du köra mycket länge utan att se en levande själ. Välj de tunnaste strecken på kartan, dessa vägarna är garanterat de roligaste Mc-vägarna -
om man kör on/offroad-cykel vill säga. Annars kan det bli problematiskt. Ett vägtips: Leta upp det lilla samhället Aurland på kartan och kör vägen som går via Gol-Hagafors-Geiteryggen dit. Den är greit som de säger i Norge. "
"Slut citat."
Kunde inte säga det bättre själv, men sen -88 är vägarna, tror jag, bättre och jag klarar mig bra med Custom Trajan på "de tunnaste strecken" med full njutning vilket inte hindrar att det åks mycket BMW med näbb" där också...
I samma tidning är det också intressant att läsa Mc-Teknik av Åke Wremp, en mycket kunnig man på detta område! Här tog han bla. upp ämnet nostalgi, som betyder enligt ordboken "melankolisk längtan tillbaka" Sug på den va' Ja vad är det för fel på det? våra Nortons är över 40år och är fortfarande attraktiva körglada cyklar, passar också bra på Norges alla vägar!