Medan jag uppehöll mig här var det ett flöde av Mc o bilar från olika nationer.
Men bla. Mc killarna fick vara med om ngt. ovanligt, även jag.
Det handlar om denna lilla söta kasse. Vad skedde mitt i fjällvärlden? Jo, en storväxt kvinna från Holland (kunde Norska) kom fram till mig och undrade om jag hade ont i mitt ben som jag gick o haltade med, jo visst har jag det när jag går sa jag, då sa hon att Jesus kan hjälpa(!) jag intog en överseende attityd om att jag inte trodde på Jesus/Gud, men hon frågade om hon fick med Jesus hjälp få bort det onda med charm o egen övertygelse att försöka. Ja hon ville så väl å sällan har jag uppleft en så övertygande god människa att jag föll för henne. Men hur skulle det gå till, hon stå på knä eller? Nej bara hålla hennes hand över knäet och tala med Jesus. Här undrade jag hur man snabbast flyr fälltet, folk stod ju å glodde men jag är ju ingen sprinter så seansen fortsatte med kvinnan bockad över mitt knä rabblande Jesus hjälp, sen ville hon att jag gick några steg å kände efter för att sedan på en skala 1 till 10 bedöma om det blev bättre, på nåt vis så måste jag erkänna att inte var det sämre snarare....det blev 8-9. På igen och 2gr till å vi var nere på 5-6! Allt under folks kritiska ögon, Mc killarna ska vi inte tala om..... Nä nu, ska jag börja tro på Gud nu också om detta håller i sig? Jag tackade henne för hennes godhet och hjälp och vi skilldes som goda vänner, men efter en stund där jag spatserade med att bearbeta en fallande illusion kom hon tillbaka just med denna kärleksfulla lilla kasse och försvann!
Fråga inte om det är bra nu, aj.....