Head Steady

Per G

New member
Har nu åkt tre säsonger med DT fästet och är fortsatt mycket nöjd med hur det förändrat cykeln.

Enda saken som man ska notera och som jag har försummat är att den lilla smörjnippeln som sitter på länkarmen inte är en prydnad utan ska användas.
Om man inte gör det så blir det glapp och det kostar 20 pund med en ny länkarm, har jag lärt mig av egen erfarenhet.

Ska hitta ett värmetåligt smörjmedel och montera någon form av gummitätning kring länkhuvudena.

Sätt nu upp det på er ska-fixas-i-vinter lista så kan ni nästa sommar själva bestämma när ni vill byta fil på motorvägen och cykeln styr dit ni vill i kurvorna :D

Per
 

JanneW

New member
Hej Allihop

Har nu monterat ett DT toppfäste, kört SMCs avrostning på Sala Racing Parks bana + lite landsväg och kan notera att Per G's rapporter stämmer till fullo, min 850 Interstate kändes mycket stabilare t.ex vid gupp i vägbanan och i kurvor än tidigare. Det enda negativa är att fästet tar plats mellan de två övre ramrören där kopplingarna i elsystemet är placerade.
Så nästa projekt blir att dra om kablarna så att det blir en central kopplingsbox bakom luftrenaren i stället för ett gytter av kablar och kopplingar mellat DT fästet och styrhuvudet.

Janne W :lol:
 
Top