Commando skivbroms

Kim

Administrator
Jag har nu också ett RGM moddat handtag, fast min hjälpte Tord och Torsten Ahlin till och fixade!

Dock tror jag att spännband på över natten låter otroligt, men ska testa det då jag verkar ha luft kvar i systemet!

Mvh Kim

Kim

Administrator
Vet ej om det blev bättre dock när jag känner på bromsslangen så flexar det rätt ordentligt om den, så nu har jag beställt en stålomspunnen slang så får vi se om jag kan göra en stoppie med commandon sen, njae det kommer nog inte gå.. Men jag lär ha sjysst broms i alla fall!

Robban

Member
Ett annat alternativ är att införskaffa ett nedre gaffelben avsett för lockheeds racingok, skaffa ett ok och "flytande" skiva, vilka finns att köpa för en rimlig peng, ett lämpligt grimeca-handtag och sen kan du köra för fullt, inklusive "stoppies".
By the way så råkar jag ha ett ben avsett för lockheeds ok till salu billigt.

Kim

Administrator
Jag vill få originalet att funka bra, det duger åt mig, jag vill se hur bra man kan få det!

Per G

New member
Ja Kim, hur bra blev det med stålomspunnen, får vi se en "stoppie" vid årsmötet nästa vecka?

/Per

Per G

New member
700 mil med RGM moddade frambromsen, kan rapportera att den fortfarande fungerar alldeles utmärkt :D

/Per

Kim

Administrator
Det fungerar superbra! Dock behöver jag fortfarande en förstärkt slang, min flexar som tusan!

JanneW

New member
Har också låtit RGM renovera huvudcylindern, har dessutom stålstrumpa på bromsslangen och borrad skiva, kan rapportera att under bromsövningarna på SMC's avrostning här i Västerås så bromsade cykeln väldigt bra t.ex så var bromssträckan kortare än för en 2010 Triumph Bonneville.

Har också justerat bromsbanden bak så att det bakre bromsbandet är ungefär 30 mm kortare än det främre. Obs kapningen gjordes i den ände som spännes ut när man bromsar. Det hela finnes beskrivet i ett äldre nummer av Nortonisten. Resultatet blev en bakbroms som verkligen fungerar, tidigare var den värdelös!

Så med dessa modifieringar känns det tryggt att köra. :D

Janne W