Så blev Ducatin såld å de var inga problem, Duccen har ett stort samlarvärde vilket också visade sig nu! Folk letade upp mig och ringde flera år och ville köpa den.
Men nu var tiden inne, jag kan ju ändå inte köra den å än mindre starta den, det har min granne gjort.
Köpte den i slutet -70tal, körde den ngt. år, sedan plockade jag ner den för stor renovering då den hade haft ett hårt liv tid. på slutet resor till Italien av förra ägaren å inte var den vacker längre.
Men vid den tidpunkten startade jag bilverkstad och jobbade nattvakt på nätterna ifall verkstaden (hemma) inte skulle bära sig, därför blev Duccen liggande i delar många år, de var först jag sålt o flyttat till Rimbo som jag slutligen färdigställde den, men under tiden hände min olycka så jag har inte kört den färdig renov.
Ja det är en härlig cykel att äga o köra, 80 starka hk o låg vikt skjuter på och här talar vi om riktiga farter över 200km i ett stadigt chassi med bromsar! Kolla det lilla bakdrevet vilket ger en teoretisk fart över 240... Här är det inga kamremmar utan påkostad vinkeldrevs drivning och desmodronic ventilsystem, och vilket ljud ur Contidämparna! Hela cykeln är respekt! Och vacker! Tidlös ja!
Åter igen, det var bättre förr!?
Så såg den ut när jag köpte den...