Bilder,snälla.......!

Per G

New member
Inte mycket till garage men nu har jag i alla fall skaffat en mc-lyft, kostar 700 spänn, väl värd pengarna. Saknar fortfarande en bra arbetsbänk (och skulle naturligtvis vilja ha en svarv och en fräsmaskin också)

78_McLyft_1.jpg

/Per

Lasse L

Administrator
Personal
Per, det ser ut som en av Julas mc-lyftar. Men de tar ju 1 195kr där, var köpte du din?

Går det att låsa lyften i upplyft läge så att den inte vilar på hydraulen om det skulle vara så att projektet drar ut på tiden?

Per G

New member
Hej Lasse!
Den är inköpt på Rusta och priset är 699 SEK. Finns att se på deras hemsida www.rusta.se sök på motorcykellyft. Verkar funka helt ok.

Det finns en anordning med några fasta lägen (tänkt som säkerhetsstopp om hydraulcylinder ger upp) som kan avlasta hydraulen men inte brukar väl projekt dra ut på tiden? :lol:

/Per

Lasse L

Administrator
Personal
Vissa projekt drar ut på tiden, jag siktar på att ha 2/3 av beståndet i körbart skick till sommaren.

Är du nöjd med lyften Per?

Per G

New member
Hej Lasse!
Ja, jag tycker att det var väl använda pengar. Skulle köpa samma modell igen om jag inte hade någon lyft.
Naturligtvis ingen superkvalitet för 699 men känns stabil och funkar smidigt att jobba med. Passar mig utmärkt eftersom jag jobbar i mitt vanliga garage och måste kunna rulla undan cykeln mot väggen för att få in bilen (vilket iofs inte händer så ofta).

/Per

jesper

New member
154_P1000081_1.jpg

Håller på att renovera en topp till min es 2
Det blir nog ett nytt insug och en större Amal

Per G

New member
Jesper!
Det där ser ut att vara riktigt fina cyklar :D

Kan du inte lägga in fler bilder och skriva litet mer om dina klenoder?

/Per

jesper

New member
Kamskaften är en 31:a och den har stått på museum ett tag.
Den andra är en 37:a inte helt orginal. Det finns ett litet repotage i Nortonisten nr 2/2008 om den sistnämnda.
/Jesper