Per G
New member
Hej Magnus!
Distansen som du pratar om är inte det bussningen för kickaxeln som sitter i ytterkåpan? Tvivlar på att den saknas utan det kanske är o-ringen som skadats när du monterat ytterkåpan.
Som nämnts i annat sammanhang så hjälper det att lägga i tätnings-smack i o-ringsspåret och sedan lirka in o-ringen. Billigare alternativ än att maskinbearbeta kåpan och montera packboxar (typ MK3).
Om mellanaxellagret är "på gång" så verkar det kunna bli oljeläck vid kickaxeln. Antar att det beror på att det blir vibrationer/rörelser i mellanaxeln som o-ringen inte klarar av.
Om lagret är 25 år gammalt så kan det ju vara "pensionsdags". Att AMC lådan dessutom är dimensionerad för 30 hästar och nu används till det dubbla gör väl knappast att livslängden ökar.
Jag skulle byta o-ringen (med tätningssmack i o-ringsspåret i huset) och sedan hålla noggrann koll på om det börjar läcka igen.
Det där med att riva 2 gånger innan det blir bra låter väldigt bekant :wink:
/Per
Distansen som du pratar om är inte det bussningen för kickaxeln som sitter i ytterkåpan? Tvivlar på att den saknas utan det kanske är o-ringen som skadats när du monterat ytterkåpan.
Som nämnts i annat sammanhang så hjälper det att lägga i tätnings-smack i o-ringsspåret och sedan lirka in o-ringen. Billigare alternativ än att maskinbearbeta kåpan och montera packboxar (typ MK3).
Om mellanaxellagret är "på gång" så verkar det kunna bli oljeläck vid kickaxeln. Antar att det beror på att det blir vibrationer/rörelser i mellanaxeln som o-ringen inte klarar av.
Om lagret är 25 år gammalt så kan det ju vara "pensionsdags". Att AMC lådan dessutom är dimensionerad för 30 hästar och nu används till det dubbla gör väl knappast att livslängden ökar.
Jag skulle byta o-ringen (med tätningssmack i o-ringsspåret i huset) och sedan hålla noggrann koll på om det börjar läcka igen.
Det där med att riva 2 gånger innan det blir bra låter väldigt bekant :wink:
/Per