Amal MK2

Gurkman

New member
Okej tack! Då blir det till att beställa nya flottörer då jag har helplast på den som sitter där nu :)

Kim

Administrator
Dom går säkert att justera med värmepistol, man värmer lite lätt och sen böjer man lite tills det kallnar och sen provar man och så gör man så fram och tillbaka tills allt är bra! :) Även dom nya behöver justeras in också!

krister

Member
hej
om du justerar flotörnivån med att värma med värmepistol kommer du troligvis få göra om det om en fyra fem år då plasten återgår till ursprungligt läge ,jag har provat och det bästa är att flytta bussningen , nu har jag lagt flotörnivån 2mm under kanten på flotörkoppen och det fungerar med övrig inställning av mina förgasare . Det förekommer olika uppgifter om vilken nivå som är den rätta ,att det varierar beror nog på att det är avhängit av bestyckningen av förgasaren

Vänligen Krister

jl04279

New member
Hej

Det finns två varianter av flottör, en hög och en låg. Den höga ska visst vara bättre. AM/622/196.
Finns även en ställbar: AM/622/069A

http://www.hitchcocksmotorcycles.com/partsbooks/pages/977/.2900_Series_(28-34mm)

Royal

New member
Hej kolla så inte choke blocken har rasat ner var ute för samma problem som du kollade allt ock det visade sig att duplex kopplingen spruckit ock det ena blocket åkte ner /// Leif