Aktiviteter 2024

Hans Jönsson

Active member
Hej har vi inga nya aktiviteter?
Krister T & jag med hustru har försiktigt börjat planera årets körning till den internationella träffen.
Och det kanske kan hända något annat.
Mvh/ Hans

Hans Jönsson

Active member
Planen är tåg från Hamburg till Lörrach så man slipper autoban sedan stilla körning till Tossa de Mar Spanien och hemfärd på Norton. Dock är det fortfarande i planeringsstadiet, har dock bokat ett av våra barn att bo i huset medan vi är i väg:)

Hans Jönsson

Active member
Första provturen för året med touringcykeln klar och vårstädad rengjord oljetank nytt oljefilter nytt bakdäck 3 övernattningar bokade färja bokad skippat tågresa. Lite nya bekvämligheter luftkuddar på sadeln det kan nog behövas på en 50 år gammal sadel, för att inte tala om förare och passagerare :).
Till årsmötet blir det dock Trajan
Må väl alla och kör som ni brukar. (försiktigt mycket grus än på vägarna)
unnamed.jpg

Hans Jönsson

Active member
Hej på er alla.
:cautious: Tändnings strul nya tändstift ingen gnista de gamla har bara svag gnista svårstartad går ej jämnt suck 1 dag på mig att försöka fixa till det.
Reservplan Trajan :cry:

Hans Jönsson

Active member
Reservplan Trajan struken, Ny reservdelsplan i packningen ett nytt tändsystem(Trispark hämtade det hos classik mc), nytt på cykeln begagnad tändbox MKIII. Tänk att när gången på motorn försämrades börja jag med ultraljuds tvätt av förgasaren sedan startgas runt förgasaren för kolla om den drog tjuvluft jag hade ju gnista tills jag fick för mig byta stift. Nu går motorn som den ska😎 Bara att packa kvar.
Kör som ni brukar men glöm inte att njuta av naturen

Hans Jönsson

Active member
Hej alla
I dag landade vi i Frankrike efter 2 övernattningar i Tyskland. Man kunde tro att det var jag o Weine som var färdledare i dag p.g.a. det blev en lite trevlig extratur på landet ca 2 timmar men det var i alla fall fina vägar så nu övernattar vi på Moto-hotel Col de Bussang.
Mvh.Hans, Monica &Krister

vidar hjelm johansen

Active member
Spennende at dere sender reisebrev fra det store utland.
Kult å følge med på hvordan dere har det , og hvordan det går.
Ser frem til neste "brev":)
Vidar

Hans Jönsson

Active member
Hej I dag landade vi på ett B&B i Cerin. Toni sa innan vi åkte att han var lite avundsjuk på oss. Jag förstår varför i dag vi har kört på bergsvägar med utsikter som tar andan ur en och så kommer det cyklister trampa de där hur klarar dom det när en annan nästan fått andnöd.
Hans,Monica &Krister

Hans Jönsson

Active member
Framme återigen många fina vägar härliga vyer. Dock blir det ingen mc körning. I dag våra kroppar behöver återhämtning.
Mvh Hans, Monica och Krister

Hans Jönsson

Active member
En liten korrigering av Tonnys beskrivning av hit resan. Kopplingen slira inte den gick varm och högg med 20 till 40 meter mellan rödljusen blev det ohållbart att köra så vi var tvungna låta kopplingen svalna.

Hans Jönsson

Active member
Motvind sidovind kastvindar så kraftiga att jag trodde det var punktering på bakhjulet. Trots det inga protester från Monica som satt bakom mig en väldigt modig dam. När vi kom inåt landet antog blåsten och tempen steg vi som var så välklädda trots det nåde vi så småningom ett hotel bästa platsen var duschen. I morgon fortsätter vi hemåt.
Kör som ni brukar så ses vi så småningom.
Hans, Monica & Krister