tr5
New member
Bara lite allmänna funderingar kring detta fenomen.
Hur mycket olja finns egentligen normalt i vevhuset på en Commando?
Jag har ju haft lite otur med en primärtransmisionen på sistone så hojen står med transmissionskåporna demonterade. Nu var det plötsligt en oljepöl på lyftbordet. Det verkar som om det runnit genom det nedersta av skruvhålen där transmissionskåpan skall fästas mot vevhuset så jag började fundera över hur mycket olja det normalt står där och hur mycket som är våtsumpning. Om det normalt är helt torrt, verkar det ju ha runnit ner en hel del innan det når upp till hålen.
Några erfarenheter?
Jag tror att jag går ut och ställer en burk under, så får jag ett mått på våtsumpning/dygn.
Hur mycket olja finns egentligen normalt i vevhuset på en Commando?
Jag har ju haft lite otur med en primärtransmisionen på sistone så hojen står med transmissionskåporna demonterade. Nu var det plötsligt en oljepöl på lyftbordet. Det verkar som om det runnit genom det nedersta av skruvhålen där transmissionskåpan skall fästas mot vevhuset så jag började fundera över hur mycket olja det normalt står där och hur mycket som är våtsumpning. Om det normalt är helt torrt, verkar det ju ha runnit ner en hel del innan det når upp till hålen.
Några erfarenheter?
Jag tror att jag går ut och ställer en burk under, så får jag ett mått på våtsumpning/dygn.