vidar hjelm johansen
Active member
Hei dere
Har et par spørsmål ang. olje i veivhuset.
Jeg har en MK3, den har en ventil som skal forhindre dette.
Det gjør den ,til en hvis grad. Det varierer litt, noen ganger lekker det ingen ting ned, andre ganger litt, vet ikke hvorfor det varierer.
Jeg har aldri opplevd at dette er noe problem , men i dag målte jeg hvor mye det var etter at sykkelen hadde stått et par uker.
Det var da en halv liter. Det er forskjellen fra det øvre til det nedre merket på peilepinnen.
Hvor mye kan man tillate før det kan bli et problem ?
Sist jeg hadde sykkelen i gang var oljenivået på det nedre merket. Sykkelen gikk da mye på tomgang / hurtig tomgang i ca.10 min. (hadde kjølevifte som blåste på motoren)
Det jeg registrerte da var at den ikke leverte tilbake noe overskudd olje fra veivhuset. Det var jo en halvliter der, og den ble der, for nivået på
peilepinen var det samme når jeg var ferdig. Må motoren kjøres hardere for at den skal levere tilbake overskuddet?
Vidar
Har et par spørsmål ang. olje i veivhuset.
Jeg har en MK3, den har en ventil som skal forhindre dette.
Det gjør den ,til en hvis grad. Det varierer litt, noen ganger lekker det ingen ting ned, andre ganger litt, vet ikke hvorfor det varierer.
Jeg har aldri opplevd at dette er noe problem , men i dag målte jeg hvor mye det var etter at sykkelen hadde stått et par uker.
Det var da en halv liter. Det er forskjellen fra det øvre til det nedre merket på peilepinnen.
Hvor mye kan man tillate før det kan bli et problem ?
Sist jeg hadde sykkelen i gang var oljenivået på det nedre merket. Sykkelen gikk da mye på tomgang / hurtig tomgang i ca.10 min. (hadde kjølevifte som blåste på motoren)
Det jeg registrerte da var at den ikke leverte tilbake noe overskudd olje fra veivhuset. Det var jo en halvliter der, og den ble der, for nivået på
peilepinen var det samme når jeg var ferdig. Må motoren kjøres hardere for at den skal levere tilbake overskuddet?
Vidar