vidar hjelm johansen
Active member
Dette er jo en gammel traver, som det er mange meninger om.
Jeg tror ikke jeg har noe problem med det. Sykkelen kan stå i flere uker uten problemer.
Det jeg lurer på er mer hvordan en normal returnering av oljen skal være, det er litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve
I går var oljen oppe på det øverste merket, og jeg hadde tømt sumpen, så kjørte jeg en liten tur 8 -10 km. Da var oljen nede på det nederste merket.
Da lot jeg sykkelen gå på litt rask tomgang ca. 2000 omdreininger en liten stund. Sjekket da oljen. Nivået var det samme. Det kom helt normal olje strøm i retur når den gikk
Jeg har jo sett dette før også, og da har det normalisert seg når jeg har kjørt litt lengre turer. Er dette normalt?
Under normal kjøring, er da sumpen mer eller mindre tom, eller kjører vi normalt rundt med en god slump med olje der nede ?
Når jeg tømte sumpen etter den første korte turen var det 1,2 liter der nede...
vidar
Jeg tror ikke jeg har noe problem med det. Sykkelen kan stå i flere uker uten problemer.
Det jeg lurer på er mer hvordan en normal returnering av oljen skal være, det er litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve
I går var oljen oppe på det øverste merket, og jeg hadde tømt sumpen, så kjørte jeg en liten tur 8 -10 km. Da var oljen nede på det nederste merket.
Da lot jeg sykkelen gå på litt rask tomgang ca. 2000 omdreininger en liten stund. Sjekket da oljen. Nivået var det samme. Det kom helt normal olje strøm i retur når den gikk
Jeg har jo sett dette før også, og da har det normalisert seg når jeg har kjørt litt lengre turer. Er dette normalt?
Under normal kjøring, er da sumpen mer eller mindre tom, eller kjører vi normalt rundt med en god slump med olje der nede ?
Når jeg tømte sumpen etter den første korte turen var det 1,2 liter der nede...
vidar