Vilka kommer till Väskustträffen?

camenius

Well-known member
Någon fler än undertecknad som räknar med att ta med sig kanonväder och köra till Västkustträffen i maj?
Tog en ordentlig sväng med frugn idag (ja, missförstå mig nu inte, vi var ute och körde hoj!) och det gav verkligen mersmak.

Vilken härlig hobby vi har!
:upp

Västkustträffen är den 13-15 maj. Vindöns Camping och Marina på Orust. Samma plats som förra året alltså.

Hans Jönsson

Active member
Har också varit ute med cykeln och instämer fullt med dig Lasse :lol:
Monica och undertäcknad lär väl med dyka upp den 13 maj
Mvh/ Hans

camenius

Well-known member
Nu är det två veckor kvar, tror du att det bara blir vi tre som kommer, Hasse? Det verkar så...
Party, party, vi ska nog ha kul i alla fall... :upp

Var ute och körde 650 igår, stor njutning! Funderar på allvar att ta den till Västkusten. Lyckas jag övertala tanten att följa med, blir det Commandon (och då blir vi fyra i alla fall).

Hans Jönsson

Active member
Du får väl lägga in en rejäl charmoffensiv mot din tant så vi får en chans att tala om hur du bär dig åt när du är ute och far på egen hand :lol: (då kanske hon följer med fler gånger).
Mvh/ Monica

camenius

Well-known member
Bak: 4.10, TT100
Fram: 3.50 K70 (det fanns inte 90/90 TT100, men detta är i princip samma)
Blir spännande att testa, nya ser de så misstänkt grova ut att de kunde fungera som crossdäck. Men eftersom alla jag talat med som har dem verkar nöjda så...

Magnus Jönsson

Administrator
kanske dag att touringrusta commandon, det var ett tag sen sist.
Vilken dag räknar ni med att köra till västkusten, fredag eller lördag? Vi skulle ju kunna träffas nånstans väster om vättern o köra tillsammans en bit, alltid trevligt med sällskap.
/Magnus

camenius

Well-known member
Kul om du kommer. Jag åker på fredagen. På västra sidan av Vättern svänger jag ut mot Västkusten vid Karlsborg. Tidmässigt är svårt att säga, men kan röra sig om lite senare på eftermiddagen. 16, kanske? Har inte gjort klart när jag kan avvika från jobbet...

Hoppsan. Plötsligt slog det mig att jag också måste anmäla mig till Anders (senast under söndagen).

Magnus Jönsson

Administrator
jag räknar med att köra upp en tur om det vackra vädret står sig, och det gör det ju :D
Lasse, jag pm:ar mitt mobilnummer till dig så kan vi ju höras på fredag och se om det passar att göra sällskap en bit.
/Magnus

camenius

Well-known member
låter kul. Förslagsvis ringer jag dig senast torsdag, för då vet jag mer om när jag åker på fredagen...

camenius

Well-known member
Vi är inte i Västerås denna vecka, så jag kommer inte att köra härifrån, lite knepigt att beräkna tiden... ringer dig imorgon.

Conkers

New member
Hej...

Jag bor själv i Trollhättan och har tänkt att svänger förbi under lördag eller söndag och hälsa på.

Min Commando är inte körbart... så kanske ta med min Triumph Daytona 955i (om den är välkommen) har även funderat över att lasta in min commando i bussen och ta med den till träffen... jag kan alltså ingenting om Norton, och skulle bli kul att få lite tips osv.

Vad bli det för aktivitieter under lördag/söndag? Är ni på campingen eller ute och köra lite?

Skulle bli lite dumt att dyker upp mitt på dagen och tittar på en töm camping! he he....

Mike.

0731-807637

camenius

Well-known member
Kom du, även om du kommer på en modern trajja... hälsar Lasse som ger sig iväg om tio minuter.... slalom mellan regnskurarna?

Magnus Jönsson

Administrator
Jag avvek lite tidigare än övriga, men det var kul att komma upp till Bohuslän och träffa likasinnade och många sköna mil på nya vägar blev det. Tack även till Hans J. Som såg till att få fart på mig så att jag kom iväg.
/Magnus

Hans Jönsson

Active member
Tack all för en trevlig helg och specielt stort tack till Anders och Jan-Anders som arrangerat allt så bra.
Mvh/ Hans o Monica
PS. fick bara två droppar regn på mig på hemvägen hur har det gått för er andra? DS.

Dunstall

New member
Tack Jan-anders och Anders för en mycket trevlig träff fick lite regn på mig i Göteborg men annars gick allt bra på hemresan.
MVH
Thomas Kristiansson

camenius

Well-known member
Även från Featherbed meadows sändes tacksamma hälsningar.
Underbart kul att ni orkar arrangera.
Några bilder finns på:
www.nortonlasse.se

Weine

Member
Tack Anders och Jan-Anders för en välarrangerad träff för oss Norton vänner. Har läst att alla har kommit välbergade hem utan några insidenser, själv hade jag ju egen följebil, lite regn fick jag men det var kallt. Tänker på er andra som hade längre väg. Längtar redan till nästa träff.

Ha det bra

Weine och Catharina