Vad säger ni om nya Commandon?

camenius

Well-known member
Nå, vad säger ni om nya Commandon?
Skulle ni kunna tänka er att köpa en om fabriken skaffar sig generalagent i Sverige om ett år och då börjar sälja -låt oss säga- femtio hojar här i landet?
Priserna är ju hyfsade, om vi översätter till kronor vad en britt får betala för hojarna idag; 13 500 för gula caféracern, 12 000 för den röda sporten. I jämförelse med andra moderna hojar är det inga extrema priser alls. Om man nu kan jämföra så, vad vet jag?

Nå, vad säger ni?
6_imgbikesmain_1.jpg

Per G

New member
Om jag skulle fundera på att handla mig en helt ny cykel så skulle den vara ett klart alternativ.
Men å andra sidan så har jag ju redan en "ny" cykel, min -74 Commando :D

/Per

camenius

Well-known member
Tjaaa, du har en poäng i din kommentar.

Jag menar så här: Klart att jag skulle överväga att köpa en ny Commando om/när den finns här i landet, men då måste jag acceptera att det är en modern hoj. För den "Nortonkänsla" som vi alla älskar kommer från gamla hojar, så den känslan kan jag inte förvänta mig från nya Commandon hur många dekaler det än är på den.

Å andra sidan, visst vore det skönt att ha både gamla Norton och en modern hoj som är så underhållsfri osv... Det finns ju en anledning till varför så många älskar våra gamla hojar men ändå inte skaffar sin egen utan stannar med att beundra dem när vi stannar på fik, mackar... Att ha både gammal och ny Norton, innebär i mina ögon att kombinera det bästa ur båda världar.

Ingen mer som är sugen om den dyker upp här i landet?

Magnus Jönsson

Administrator
Jo jag skulle nog kunna tänka mig en dylik om det blir så att de börjar säljas här, de har ju fått positiv kritik än så länge.
Kanske blir lagom att önska sig en i femtioårspresent av frugan :wink: , annars kan de va svårt att motivera fler fordon i garaget.
/Magnus

krister

Member
hej
Flyger man inte direkt Västrås-East-Midlands med Ryan Air , jag menar flyg dit och sedan sprillans ny Norton hem , och då blir det dax för första servicen som man dealat mot ett lägre inköpspris . eller är jag naiv kanske .
Jag fick en kort filmsnutt under en provkörning av den "Nya" när jag var där i somras. om någon berättar hur jag skall få upp den till lämplig plats på nätet så skall jag ordna det om det finnes intresse,

Träffade på dessa ekipage nära Hondon vid dagens tur

133_DSC01389_1.jpg

133_DSC01391_1.jpg

En Spansk Gammelhojklubb från Oriuela som luftade sig

Krister
PS Lasse du fick med den filmsnutten i Julas när vi tankade över från min kamera Filen heter Mov00978 Ds

camenius skrev:
Ingen mer som är sugen om den dyker upp här i landet?

Nope! Säkert en skön hoj, men i mina ögon är den inte mer intressant än vilken annan modern twin från Triumph, Ducati eller valfri japansk tillverkare, oavsett om man har satt en Nortondekal på tanken. Och för 150 papp så... nä.

camenius

Well-known member
Det går inte att få upp filmer här, eller...?

Hur som helst så har jag lagt upp Kristers film på min blogg. Har även lagt upp ett klipp från YouTube drä den testkörs.

Du som vill se filmasnutten hittar den alltså på
www.nortonlasse.se (ny adress)

Har även fått några klipp från Krister på nya vankelracern, men de är för tunga att få upp på bloggen, tyvärr. Försökte hela förmiddagen, men... De är verkligen häftiga, hoppas få hjälp att korta snuttarna så jag kan lägga upp dem, så ska ni får höra på verkligt häftiga vanklar.