Kim,
Jag läste det här med 2 reservkranar och inte få ut soppan ur tanken. Tror att det ska vara tvärt om. Med 2 reservkranar får man ut all soppa ur båda sidorna av tanken.
Jag har min reservkran på höger sida och när jag kört slut och slår på reserven så finns det soppa kvar i vänster halva av tanken som man inte kan använda. Du har ju också Interstate tank och på dessa ligger det ju en hel del soppa på var sida av ramröret som bara kommer ut genom respektive sidas bensinkran.
Lösningen på detta (och för att slippa stå efter vägen och försöka luta cykeln så soppan rinner över på reservsidan) borde vara att montera 2 st reservkranar. Eller??
Det ska jag göra på min nu. Montera mässingskranar, made in UK (kan ju ev vara bra trots att de är UK made), och då ta bort de halvkassa originalliknande tingestarna jag har nu. Dessa flödar så dåligt (trots att de är urborrade med 5 mm borr) att man måste ha båda kranarna på om man ska gasa.
Tror f-n i mig att de släpper igenom nästan lika mycket soppa när de är stängda
Hur mycket originalnörd jag än är så måste ju grejerna funka så att det går att använda. Annars kan man ju gå med i MCHK och ha cykeln på släp till träffarna (eftersom de ju ska vara 100% original och inte fungerar att åka mer än sammanlagt 12 mil per år på).
Per