växellåda, olika hus?

tr5

New member
Jag misstänker, som nämnts i en annan tråd, att jag kan ha fått sprickor i växellådshuset.
Ytterligare ett projekt för vintern alltså.
BAS-motor t.ex har MK3 hus listade i sin katalog. Vad skiljer MK3 från de tidigare. Är de kraftigare? Har det med startmotor att göra?

Andra alternativ;
Quaife, är de så mycket bättre som priset antyder? 2500£ ger visserligen en extra växel men...

Nourish, jag har hört ryktas att NRE gör/gjort lådor som har samma fästen som Norton/Quaife. Nån som vet mer?

A

Anonymous

Guest
Tjenare forumvänner! :D
Ang växellådshus så tillverkar Nourish en låda "NRE V" med Nortonfästen och Triumphs std 5-vxl drevsats alt tätstegad sats, (och om jag minns rätt) mellangavel och ytterkåpa från Triumph 650/750 blockmotor.
Finns även som hus och axel (huvudaxel med splines för norton koppling).
Dom är mycket prisvärda, skulle själv beställa ett hus med axel när han började tillverka dom, men tyvärr var dom slut då och sen har det ej blivit av.

Dave Nourish finns ej! på nätet, utan här gäller "snigelpost",fax eller telefon.
Dom är mycket trevliga och lätta att ha och göra med, han har även en Brochyr med priser man kan skicka efter för £2,50 i frimärken (obs! Engelska dito).

Norish Racing Eng Co
13 Manor Lane,Oakham,Rutland LE15 7JL England

Tel:(0044)-1572-722712
Fax:(0044)1572-722668

För dom av oss som varit på plats, är det ett minne för livet :shock:
Att man kan tillverka dom vassaste twinnarna i dessa lokaler!!!

Mvh Magnus 8) Skillingaryd