Bragfjord
Well-known member
Ack ja, fåfängan har fått övertaget, trummor kommer igen med allt extra
besvär med ombyggn. o svarvningar. Ja de är snygga, men kan aldrig vara
bättre än en bra skivbroms! Och känsligheten som är så viktig från hand-
taget för att undvika låsning är inte lika bra med trumma. Visst, de finns
trummor som går att låsa i hur mycket som helst km... Men vad är det värt
när Ni ligger där? Det har ju inte gått fort ens i vissa fall (grus?)
Kan hålla med att vissa org. skivbromsar är "hårdtrampade" men det går
att modifiera, broms finns, och känslighet mot underlaget!
Har man inte ambitionen att köra undan (slita på däcksidorna) vilket är helt
Ok, räcker nog en bra trumma, men nästa ägare kanske är en Dragare, då
kan det vara bra att veta vad fade är, de är trummor de!
Eller det kanske inte ska gå fortare än det gjorde i Äppelbo-Racet.
Heder åt Anders som med sin Ducati
försökte hålla farten i de fina kurvorna. Tack för ordet!
besvär med ombyggn. o svarvningar. Ja de är snygga, men kan aldrig vara
bättre än en bra skivbroms! Och känsligheten som är så viktig från hand-
taget för att undvika låsning är inte lika bra med trumma. Visst, de finns
trummor som går att låsa i hur mycket som helst km... Men vad är det värt
när Ni ligger där? Det har ju inte gått fort ens i vissa fall (grus?)
Kan hålla med att vissa org. skivbromsar är "hårdtrampade" men det går
att modifiera, broms finns, och känslighet mot underlaget!
Har man inte ambitionen att köra undan (slita på däcksidorna) vilket är helt
Ok, räcker nog en bra trumma, men nästa ägare kanske är en Dragare, då
kan det vara bra att veta vad fade är, de är trummor de!
Eller det kanske inte ska gå fortare än det gjorde i Äppelbo-Racet.
Heder åt Anders som med sin Ducati
försökte hålla farten i de fina kurvorna. Tack för ordet!