To spørsmål

vidar hjelm johansen

Active member
Spørsmål en.

Kan noen gi meg en ca. pekepinne på hvor langt man kjører en kjede, jeg tenker da på kjeden til bakjulet ?

Spørsmål to.

Jeg har byttet ut min orginale sal med Corbin sal (dyna tror jeg det er på Svensk).Bak på den orginale var det et Norton Logo.
Jeg fikk tak i en sjablong og malte logoet på min nye Corbin sal, men var ikke helt fornøyd med maling kvaliteten. Så jeg vil gjøre det om igjen.
Har fått tak i ny sjablong og fjernet det gamle Norton logoet.
Har vært hos en skomaker og fått sko maling. Prøvde den på en bit med kunst skin jeg hadde. Funket dårlig da denne malingen var alt for tynn og penetrerte inn under en maskerings tape jeg prøvde med.

Har noen erfaring med hvilken kvalitet jeg kan bruke til dette formål ??

Vidar

Hans Jönsson

Active member
Hej Vidar
På fråga nr 1 så är det lite beroende på kvalite och utförande. Har du lyckats få på en o-ringskjedja kan du nog köra några tusen mil, med vanlig kjedja biligare kvalite ca700 mil om du inte gör som Bosse Storvall han tvättar ren sin kjedja och kokar in den regelbundet, ( jag har för mig han kör med skifta mellan 2 stycken så en är alltid redo) .
På fråga 2 har jag inget svar.
Må väl så ses vi på Västkusten kanske.
Mvh/ Hans

Magnus Jönsson

Administrator
Hej
vet inte vad du tänkt dig för färg på loggan men om den ska vara vit kanske du kan prova med en sån penna för att fylla i texten på gummidäck, den färgen är lite fetare och borde bita bra.

vidar hjelm johansen

Active member
Hei Magnus.
Hadde egentlig tenkt meg gull farge, da sykkelen er sort og gull, men jeg har sett at logoet er hvitt også, tror forresten at det var hvitt på orginal dynan. Hvem selger sik farge. Biltma??
Tror det var en god ide. :)

Vidar

totta05

Member
Ett sätt som för mig har varit användbart:
Jag har tagit fram ett papper med logon i den storlek som jag vill ha. Sen har jag lånat färgkritor av barnen och kritat över på baksidan på pappret med en kontrasterande färg, kanske vitt om tank/sadel är svartlackerade.
Sedan tejpar jag fast pappret exakt i den position jag vill ha på tanken.
Med nåt spetsigt följer jag sedan konturen runt på alla bokstäver.
Tar bort pappret och då är det en outline kvar på tanken.
En bra akvarellpensel och färg är sen allt som behövs för att fylla i outlinen och sen torka bort kritan när färgen har torkat.
Och en stadig hand.
Voila! :eek:

totta05

Member
Ett sätt som för mig har varit användbart:
Jag har tagit fram ett papper med logon i den storlek som jag vill ha. Sen har jag lånat färgkritor av barnen och kritat över på baksidan på pappret med en kontrasterande färg, kanske vitt om tank/sadel är svartlackerade.
Sedan tejpar jag fast pappret exakt i den position jag vill ha på tanken.
Med nåt spetsigt följer jag sedan konturen runt på alla bokstäver.
Tar bort pappret och då är det en outline kvar på tanken.
En bra akvarellpensel och färg är sen allt som behövs för att fylla i outlinen och sen torka bort kritan när färgen har torkat.
Och en stadig hand.
Voila! :eek:

vidar hjelm johansen

Active member
Totta 05

Takk for tipset, men jeg har en fin sjablong med Norton logoet på.
Vet ikke om det er sjablong på svensk, men det er på en måte motsatt av ett klistermerke som jeg taper på og river av et lag av tapen , så logoet står igjen, så er det bare å male eller spraye eller over , å så ta av resten av tapen.
Mitt problem er å velge riktig maling kvalitet, for jeg har bare en sjablong,
Kjøpte den forresten på E-bay Der kaltes den" stensil"

http://www.ebay.co.uk/itm/NORTON-COMMANDO-SEAT-STENCIL-12-99-WITH-FREE-SHIPPING-/300840970952?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item460b84eac8

Vidar