Tillbakaflyttade fotpinnar till Comando Mk III

Klas w

New member
Comando Mk III har ju bakbromsens mastercylinder integrerad med höger fotpinne vilket försvårar en ombyggnad. På marknaden finns inget ombyggnadskit att köpa.

Har byggt ihop ett eget med ett kit från MK II vilket modifierats något samt en ny mastercylinder. Se bilderna (som dessvärre inte är av basta kvalite)
Hälsningar Klas w
25_norton_1_001_1.jpg

25_norton_1_005_1.jpg

camenius

Well-known member
Klas, det där är något vi kan ha med i Nortonisten, tycker jag. Tillbakaflyttat är en sak som många pratar om till Commando....
Jag hör av mig!
lasse

Tord Ahlin

Administrator
ja har också ett rassel till pinnar som jag plockade av för en 10 år sen, tror de var nåt Dunstall-aktigt???????? Jag kan fotta det om du vill Lasse.

Så här ser mina pinnar ut. Satt faktiskt på hojen när jag köpte den. Jag kan inte svära på att det är en sats från Unity Equipe men det är väldigt likt deras kit.
9_Tillbaka_1.jpg

9_Tillbaka2_1.jpg

Ilefjord

New member
33_IMG_0686_2.jpg

Ytterligare en version på tillbakaflyttade fotpinnar........
Ps. Jag har ganska långa fötter.

camenius

Well-known member
vad ända in i h-e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :D
Kan inte låta bli att tänka på det brudarna spanade efter på danserna en gång i tiden, du vet det där med stor mustasch, stora fötter och stor...

tr5

New member
12_IMG_4012_1.jpg

12_IMG_4015_1.jpg

12_IMG_4019_1.jpg

12_IMG_4016_1.jpg

Jag fick tag på ett kit. Troligen John Tickle, det står iallafall så på gummina. Kitet hade fasta fotpinnar och "vanlig" kort växelpedal som var ivägen för kicken. Det var nog meningen att man skulle borra nya hål i Z-plattorna och fästa pinnarna direkt där, men jag har gjort egna plattor som skruvas i originalhålen. På högersidan är fällbar pinne och växelpedal av egen design.

tr5

New member
12_DSC00054_1.jpg
12_DSC00055_1.jpg

Om man har fotpinnarna riktigt långt bak och byter till mkIII-kick kan man ha det så här, utan att behöva slingra sig runt kicken. Armen är ca 115 mm och konceptet bygger på att man kör med tårna på fotpinnarna.