Tenning / Strobe lampe

vidar hjelm johansen

Active member
Prøver igjen i år. :(
Jeg får ikke Strobe lampa til å mi til å blinke.. Tror jeg nå snart har prøvd alt og snakket med alle. Det siste var at jeg måtte bruke eksternt batteri(bilbat.) uten at det hjalp. Ingen kan gi meg et fornuftig svar . Har lampe som jeg har kjøpt på Biltema, byttet den to ganger, da jeg trodde den ikke virket. I fjor hadde jeg Boyer tenning, nå har jeg Tri-spark. Ingen forskjell. Har veldig lyst til å finjustere Tri-spark`en, selv om sykkelen går bra nå. Skal prøve en ting til. Skal låne en gammel lampe som har eget batteri (runde lommelykts batterier). Det er det siste tipset jeg har fått.
ps. har en liten dobbel coil..
Kan noen hjelpe meg.......? :?:

Vidar

Hans Jönsson

Active member
Hej Vidar.
Det enda jag kan tänka men du sa att du prövat allt är att du vänt kontaktdonet som du applicerar på tändstiftskabeln fel. Alltså pröva vända kontaktdonet 180 grader. Något annat kan jag inte komma på.
Mvh/ Hans

vidar hjelm johansen

Active member
Har nå løst problemet....
Jeg fikk låne en lampe som er av typen med egene interne
lommelyktsbatterier. Da funket det som normalt. :D
Så da er mitt neste spørsmål..Hvorfor er det så der ??

Vidar

Per G

New member
Det verkar vara så att på vissa cyklar går det inte att koppla strobon på cykelns batteri utan att det blir störningar.
Jag använder alltid ett separat gammalt mc batteri och det funkar. Sedan tycker jag inte att Biltemas strobo är särskilt bra, glappar litet ibland och så, skulle vilja handla mig en ny men ska man ha en bra så kostar det.

Per