Hej
Det har runnit lite vatten under broarna sedan jag testade förgasarjustering tidigare och under tiden har commandon fått ett nytt el och tändsystem med härkomst från Spanien ,det har visat sig att detta system liknar ett gott och vällagrat spanskt vin som bara blir bättre med tiden .
Jag har kört ett hundratal mil nu och har provat ett par olika tändkurvor lite snabbt och lustigt men med olika tändkurvor behövs även intrimmning av förgasarna som det visade sig i min förra tråd går den fett i trottelskärningsregistret , vilket Tord fixade med ett extra par omfodrade trottlar och i dag har jag slipat dem till 3,5 1/16 tum ,efter montering och grovinställning fick jag helt plötsligt en jämn och stadig tomgång på 500 varv och bättre ax upp till 100 km/tim men lite spottning pprecis när jag "tar" i gashandtaget annars går den mycket lungt och fint på jämt varv , nu har jag inte tittat på tändstiftsfärgen ännu men det kommer var det lider då jag hittat någon lämplig teststräck att köra på .
Vänligen Krister
Det har runnit lite vatten under broarna sedan jag testade förgasarjustering tidigare och under tiden har commandon fått ett nytt el och tändsystem med härkomst från Spanien ,det har visat sig att detta system liknar ett gott och vällagrat spanskt vin som bara blir bättre med tiden .
Jag har kört ett hundratal mil nu och har provat ett par olika tändkurvor lite snabbt och lustigt men med olika tändkurvor behövs även intrimmning av förgasarna som det visade sig i min förra tråd går den fett i trottelskärningsregistret , vilket Tord fixade med ett extra par omfodrade trottlar och i dag har jag slipat dem till 3,5 1/16 tum ,efter montering och grovinställning fick jag helt plötsligt en jämn och stadig tomgång på 500 varv och bättre ax upp till 100 km/tim men lite spottning pprecis när jag "tar" i gashandtaget annars går den mycket lungt och fint på jämt varv , nu har jag inte tittat på tändstiftsfärgen ännu men det kommer var det lider då jag hittat någon lämplig teststräck att köra på .
Vänligen Krister