Sudden death!

totta05

Member
Vänner, mina problem står som spön i backen som i ett höstregn...

Nu behöver jag era tips igen! Efter en behaglig kvällstur smälldör bara cykeln. Intet el-liv vare sig till motor eller till lampor. Var börjar man leta?

Kollade batteriet med koll-lampa och den lös.

Tacksam för ALLA tips och råd.

Hälsningar Gjert :cry:
 

Robban

Member
Hej,
Kolla först att du har tillräcklig spänning i batteriet (minst 12.5 volt). Om det är ok gå framåt, säkringar på vägen, är dom hela? Har du spänning till tändningslåset? Följ bara kablaget framåt (och sakta) kolla alla anslutningar på vägen. Vi är många som fått tvärstopp pga någon löjlig liten anslutning eller avskavd isolering.
Lycka till
Robban
 

totta05

Member
TACK, säkringen hade gått, och jag tror jag såg anledningen; en avsliten kabel under dynan till bromsljuset.

Det satt en 16A säkring i hållaren; läste i boken där rekommenderades en på 32A...

Än en gång, vad gjorde man utan sina vänner i Nortonklubben...

Gjert

:p
 

Per G

New member
"Hold your horses" :D Stoppa inte dit en 30 amp säkring utan fortsätt med 16 A. Att det anges 30 amp beror på ett engelsmännen mäter på ett annat sätt även här! Och dom är fortfarande 1 timme och 25 år efter :D

Här är det regnet som står som spön i backen men om det är till någon tröst så har jag haft min del av problemskörden detta år, växellådsras, pajad tändspole etc etc

/Per
 

totta05

Member
Det var ju spännande Per, 16A sitter nu i cykeln. Engelsmän är ju som dom är, men skillnaden mellan 32A som rekommenderas i boken och 16A är ju anmärkningsvärd!

Tack för ditt erfarenhetstips, misstänker att det inte är taget helt ur luften! Min Commando spinner åter som en belåten katt!

Häls Gjert på Tjörn :lol:
 

Per G

New member
Gjert,
Kika på tråden som heter "säkringar" så finns det mer info kring detta.

Hälsningar,
Per
 
Top