Snickra hemsida...

camenius

Well-known member
Tänkte snickra ihop en egen hemsida, inspirerad av skånepågarna Bjarne P och Göran Svensson bland andra. Tänkte först ta snikvägen via en gratis bloggsajt som erbjuder möjligheten att lägga upp en blogg utan reklam.

Så jag valde samma sajt som en amerikan, vars blogg jag tipsats om av George Cohen (http://thevintagent.blogspot.com). Kika in där så hittar ni även en svensk anknytning: nämligen Sven i Alingsås med sin pappas CS1:a, som fanns med i senaste numret av klubbtidningen.

Min adress är http://lasses-norton.blogspot.com/ men jag har redan bestämt mig för att skaffa en riktig hemsida med eget domännamn. Så det som nu syns är en "provisorisk prototyp".

Någon som har erfarenhet av olika webbhotells för- respektive nackdelar?

PS För guds skull, missa INTE min länk till youtube och kortfilmen om Hitlers ilskna synpunkter på BMW och HD. Bland det roligaste jag sett i den vägen, eller...? DS

Taylor

New member
camenius skrev:
PS För guds skull, missa INTE min länk till youtube och kortfilmen om Hitlers ilskna synpunkter på BMW och HD. Bland det roligaste jag sett i den vägen, eller...? DS

Var är länken till den då?

camenius

Well-known member
Nu får du jävlar leta, för svår att hitta är den INTE! :D (Scrolla neråt och kika till höger, rubrik länktips!!!!)
Hatar svengelska,men vad skriver man istället för scrolla?
Vet du nåt värdefullt och konkret om oliak webbhotell? Har blivit föreslagen one.com.

Taylor

New member
Nu funkar det.

Bra Lasse

Verkligen bra med en sida från redaktören.

Det känns lite som vi kan få nästa nummer av Nortonisten lite tidigare :mrgreen:

Den där länken med Herr H****r var verkligen kul.

camenius

Well-known member
Nåja... Funkar inget bra med bloggformat så jag ska ändra framöver till riktig hemsida, när jag har ork/tid. Vet du nåt om olika webbhotell?

Bilderna från träffarna samt de jag lägger upp idag (från BSA-klubbens Bankeryd) har jag tiigare mailat till Tord så han kan lägga upp dem här på vår hemsida.

Tord Ahlin

Administrator
----------Hatar svengelska,men vad skriver man istället för scrolla?------

Vad sägs om Kasa? Jag tycker inte heller om svengelskan, och hade problemet uppe med scrolla med en nortonsnubbe. Han föreslog ordet Kasa. Tja varför inte

Man brukar väl säga rulla? Manicken längst ut till höger på skärmen som man kan använda sig av för att ta sig nedåt på sidan kallas i alla fall för rullningslist.

Trevlig hemsida förresten, Lasse!

Som certifierad språkpolis får man ofta bita sig i tungan och hålla sig i skinnet; sakinnehållet är ju det primära och det känns oftast både småaktigt och kontraproduktivt att anmärka på stavfel. Då Lasse som vår duktiga redaktör förtjänstfullt svingar pennan i klubbtidningen tror jag dock inte att han tar illa upp om jag lite försiktigt påpekar att BSA-klubbens träff inte går av stapeln i "Bankreyd". :wink: (Jo, jag vet man missar av någon anledning ofta tryckfelsnisse när han dyker upp i rubrikerna. I brödtexten är han konstigt nog lättare att upptäcka.)

Lasse L

Administrator
Personal
Hej, one.com tror jag är ett hyfsat bra och billigt webbhotell.

http://www.one.com/sv/

Jag betalar själv för domänen larsoloflarsson.net via one.com. Vi driver också en förening som säljer internetaccess här i Vännäs och vi har använt one.com i några år nu. Det har fungerat bra. http://www.vannet.se/

camenius

Well-known member
Tack Bjarne! Skriver konsevent markand istållet frö marknad, om du fattar... :D Ofta... :( Vad göra? Skriva mer sakta antagligen.
Rulla, självklart.

Bjarne: Har du tagit bort din sida? Letade efter den för några dagar sedan, via länken här på klubbens sida, men icke...

Lasse L: One har jag rekommenderats av en it-kunnig person. Göran S har också valt One.com, så det blir nog det även för mig. Bloggsidan är alldeles för grovt tillhuggen och det tar evigheter att lägga upp bilder så som man vill ha dem. De kommer (hittills) i alla fall inte som man vill. Jag behöver också möjlighet att skapa "underliggande sidor". Ska bara fundera ut ett bra domännamn innan jag skrider till verket.
Ska kolla sidan vars adress du tipsade om. Tack.

PS Ni missade väl inte länken med herr Adolf?! DS

Taylor

New member
camenius skrev:
PS Ni missade väl inte länken med herr Adolf?! DS

Glömde kommentera det; Nej det gjorda jag inte

... och jag skickade den vidare til några andra forum också som fick sig några rejäla skratt.

camenius skrev:
Tack Bjarne! Skriver konsevent markand istållet frö marknad, om du fattar... :D Ofta... :( Vad göra? Skriva mer sakta antagligen.
Rulla, självklart.

Bjarne: Har du tagit bort din sida? Letade efter den för några dagar sedan, via länken här på klubbens sida, men icke.

Jodå, jag fåttar pcesis hur ud maner! :wink:

Jo, min hemsida är ett avslutat kapitel. Den kom till när Nortonklubbens hemsida låg i träda. Nu när klubben har en så bra och välfungerande hemsida tyckte jag att den var överflödig. Dessutom har andra åtaganden gjort att jag inte haft tid att uppdatera sidan och en sida med gamla och inaktuella poster gör ju ingen glad, tycker jag.

Kim

Administrator
one.com fungerar bra! Jag köper lite webbtjänster av dom!
Camenius: Då kan du tex. få domänen camenius.se eller nåt sånt så kan du sen ha e-mailadress som: lasse@camenius.se

Så har jag gjort! :D