Smiths elektroniska mätare

Robban

Member
Finns det någon därute som har erfarenheter av dessa?
Alla kommentarer och tips mottages tacksamt.
http://www.puca.co/

vidar hjelm johansen

Active member
Hei Robban

Ja, jeg har kjøpt et sett av de klokkene.
De virker solide og fine, og lette og montere.
Jeg kjøpte de gjennom Andover. Tok da med skjøtestykker, for de gamle skruene blir for korte.
Simon hos Andover anbefalte å bruke giver - drevet i bakhjulet til spidometeret.
Jeg valgte det, med det resultat at den ledningen som var tilpasset en slik løsning ble for kort. Det var jo ikke noe stor sak , men litt irriterende å måtte skjøte den. Jeg klagde på dette, sa jeg syntes det var unødvendig.
Fikk da til svar at det var tiltenkt brukt fra forhjulet...
I manualen refereres det til en slags reset funksjon / bryter som man må ha for sette opp spesielt spidometert og som og skal brukes for å resette trippelen.
Den løsningen følger ikke med, men jeg kom fram til en god løsning med en ekstern trykke-bryter under (i bunnen av klokkene)
Kan komme tilbake til dette med eventuelt bilder hvis det blir aktuelt,

Ellers har jeg ikke kjørt sykkelen ennå, bare startet den, og turtelleren funket perfekt.
Har en god følelse, syntes det virker til å være kvalitets produkter.

Vidar

Robban

Member
Tack för det Vidar. Har du möjlighet att sätta in bilder på själva "drivningen" av hastighetsmätaren (spidometeret)?
Fler åsikter mottages tacksamt :D

Robban

Member
Det du kallar drevet i bakhjulet. Original har man ju en mekanisk drivning, men här borde det väl finnas någon slags elektrisk/elektronisk givare av något slag, eller?

vidar hjelm johansen

Active member
Hei
Da er jeg med.
Det orginale mekaniske drevet blir brukt.
Enkelt fortalt blir den mekaniske viren byttet ut med en ledning, så må det
være en eller annen roterene magnet i koplingen som lager pulser.

Vidar