Sadelmakare?

camenius

Well-known member
Teknik och mektips, kanske är min fråga fel stalle?
Söker i alla all tips om var jag kan lämna in en sadel för klädsel, vill inte köpa en ny sadel i skinande syntet från Indien. Ska sitta på trettiotalshoj.

Har sökt lite och ringt några, men det verkar inte så lätt att hitta. Vet att det fanns ett ställe som heter lejonkulan i 08 förr, kanake finns kvar? Alternativ här i Mälardalen?

Jag har själv inte använt mig av deras tjänster, men jag minns däremot en artikel i MCM om Sybo där ägaren berättade om en mc-klubb där medlemmarna bestämde sig för att testa 24-timmarsleveransgarantin genom att alla skickade in sina sadlar vid ett och samma tillfälle. Samtliga fick visst tillbaka sina grejor inom 24 timmar, fixt och färdigt. Lär ha varit svettigt i tapetserarverkstaden...

Sybos sadlar sitter ju också på var och varannan show-vinnare man läser om, så kvaliteten behöver man troligtvis inte heller tveka om? Någon här som fått något gjort hos Sybo?

Kim

Administrator
Annars ringer du och frågar Tord, har nåt minne av att han har någon bra kille i ämnet!

krister

Member
Hej Lasse
det finns en i Västerås ,kommer du i håg killen i kvicksund som håller på med bilar han har en kontakt som är bra och billig, jag kommer hem den 21 Dec då kan jag jaga telnummer om du vill

KristerT

PS i morgon Lördag skall jag åka med i ett välgörenhetsrally i tomtekläder jag tar med kameran

camenius

Well-known member
Bjarne: Har mailat honom, men 24-timamrsregeln gäller antagligen inte mail. Å andra sidan, han verkar bra så jag testar att ringa i veckan.

Kim: När jag sökte sadelmakare i våras var den ende i mina trakter jag hittade -och som var intresserad- en nystartad firma runt 016-trakten. Kanske den Tord känner till.

Krister: Du menar han tandläkaren med jaguaren? Kul om du kommer i jul.

krister

Member
Hej
Apropå sadlar och dynor så har min dyna börjat suga upp vatten vid regn , kan man speja silikon i sömmarna för att täta ,är det någon som provat eller vet på råd ?

Krister

Per G

New member
Kanske imprengering på sprayburk skulle funka?
Min sadel var helt genomsur efter senaste årsmötet. ska testa och spreja till nästa säsong.

/Per

Nortti

Member
Hästfolket borde ju kunna sådant...

Iaf skulle jag ha testa med någåt för skodon typ "minkfett" eller liknande". Är det vinyl så vete f..n. Silikon är väl det jag skulle undvika i det längsta ifall man kör "fort", man vill ju inte halka i kurvorna, för att inte tänka på vad som skulle kunna ske vid inbromsning...