Rockers vs mods, Malmö 24/5 2014

https://www.facebook.com/events/634396529967084

https://pinvents.com/event/634396529967084/mods-vs-rockers-malm-2014

Det blir Rockers vs mods i Malmö i år igen. Datum är satt till den 24 maj. Förhoppningsvis blir det fler engelska järn i år?

Malmö i fjor: http://www.classicbike.se/video/mods-vs-rockers-malm-2013
 
Hemma igen efter en heldag! Drygt 50 hojar slöt upp i år till ett synnerligen trevligt arrangemang. Dock bara två Norton i år också; samma danskreggade Commando i Widelineram som i fjor och så jag på Dommien.

9_002_4.jpg


Motorn är en 920-kubiks Commando. Ägaren har själv balanserat veven och menade att den vibbade inte så farligt.

9_008domfarg_1.jpg


Det kom fler engelska järn i år; några BSA och en hel drös nya Bonneville och Thruxton.

9_016_2.jpg


Turen genom Malmö och ut på vägarna mellan Malmö och Lund filmades både från vägkanten och från medföljande kamerabil så det lär dyka upp en del filmer från träffen vad det lider. Ett fylligare text och bildmaterial från träffen kommer också på bloggen inom kort. Cirka 25 mil blev det för mig på den djävulsröda kafferäsern innan jag parkerade i garaget.
 
Här är ett par filmsnuttar från lördagen i Malmö. Undertecknad på Dominatorn skymtar förbi ett par sekunder.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152444610783255&set=o.634396529967084&type=2&theater

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152443693863255&set=o.634396529967084&type=2&theater
 

Bragfjord

Well-known member
Bästa Bjarne! Tack för film, bild och kåseri underhållning! Den dag vår
eminenta Norton redaktör (Camenius) ger upp, är Du självskriven! Nu kommer Du inte undan efter vad Du visat!
Ja det är fina cyklar från 50-tal och uppåt vill jag mena, härliga tider påminner det om! Ja A-10 BSA-na är jag svag för, Vincent i Cafe' stuk en
annan favorit, men farligast" är en Boyer/Trident (förlåt Norton) ja allt som
har liten frontyta. Stora höga/styren är en styggelse, inte undra på att det vobblar när vinden får föraren ur balans. Ser man på, framskärm! då är det bara bak kvar, de är cykeln värd, den ser fin ut. Tanken ser ut att rymma
50 liter men är Ok. En ny" bygd cykel har oftast "barnsjukdomar" vilket vi
alla(?) märkt, man får lägga flera mil o rep/ändringar innan allt lirar, men sen kan man njuta av det egna arbetet! MVH.
 
Bragfjord skrev:
Bästa Bjarne! Tack för film, bild och kåseri underhållning! Den dag vår
eminenta Norton redaktör (Camenius) ger upp, är Du självskriven! Nu kommer Du inte undan efter vad Du visat!
Ja det är fina cyklar från 50-tal och uppåt vill jag mena, härliga tider påminner det om! Ja A-10 BSA-na är jag svag för, Vincent i Cafe' stuk en
annan favorit, men farligast" är en Boyer/Trident (förlåt Norton) ja allt som
har liten frontyta. Stora höga/styren är en styggelse, inte undra på att det vobblar när vinden får föraren ur balans. Ser man på, framskärm! då är det bara bak kvar, de är cykeln värd, den ser fin ut. Tanken ser ut att rymma
50 liter men är Ok. En ny" bygd cykel har oftast "barnsjukdomar" vilket vi
alla(?) märkt, man får lägga flera mil o rep/ändringar innan allt lirar, men sen kan man njuta av det egna arbetet! MVH.

Tack, själv!

Jovisst gör vår redaktör ett mycket bra jobb med medlemspublikationen! Alla kanske inte inser hur mycket jobb det ligger bakom.

Tanken rymmer 1 kubikmeter bränsle så du förstår att jag söker något mindre. Tänkte mig något sådant här:

http://www.jl-exhausts.com/norton-lyta-alloy-petrol-tank-810-p.asp

Det blir väl till att bita i det allt surare äpplet, antar jag. För det är väl ingen som har en dylik som ligger och skräpar i något hörn?
 

Bragfjord

Well-known member
Ja lättmetall-tanken är inte fel, bit i sura äpplet och förträng kostnaden,
intala Dig att man lever bara en gång nu när cykeln är så fin och går bra!
Skrev fel ang. Trident, skall vara Robb-North chassi så klart, å Boyer
naturligtvis som tändning. Det har alltid varit den ultimata Cafe' cykeln
för mig när det gäller Engländare, men så har vi Italjenarna.............MVH.
 
Top