Registrering när papper saknas

Per G

New member
Om man nu hittar ett mc fynd i en lada. Papper saknas och likaså registreringsskylt men cykeln har ett ramnummer.
Hur bär man sig då åt för att kunna registrera "fyndet" ??

Per
 

camenius

Well-known member
Nortonisten 1/07, i efterhand tycker jag texten är lite osammanhängande, men allt du behöver finns där.

...även den sista nödutvägen. (De olagliga redovisas dock inte, Då får du ringa istället.)

Har du också sneglat på en gammal 16H? :D Hade jag energin så skulle jag slå till direkt.

/Lasse, trots allt fortfarande alive and kickin´(nåja)

ps Ramnummer har alla, men det numret hjälper ingen i fall som detta ds
 

Per G

New member
Nej inte den. Har fullt upp med min Big Four.

Jag har vilda planer kring ett Commando projekt, precis inhandlat ett styck 850 motor och har ev en ram på gång. Men det blir ingen byggstart innan Big Four projektet är klart, ska bara samla på mig grejor när jag hittar något passande.

Per
 

camenius

Well-known member
G A P S K R A T T ! !

Ja, Per det är den väg vi alla nördar ska vandra.

Alla!! Se på mig. Jag har fem hojar i garaget. Se på herr Jönsson.... Se på Alsterbergs.... Se på...

...och just nu är jag klart irriiterad över att jag inte redan slagit till och åkt till Oslo och köpt en där 16H:n. Trots, trots!!!! att jag lovat mig att inte äga fler än fyra hojar (har fem idag).

Som sagt, den väg vi alla verkliga nördar ska vandra... njutandes...
 

Per G

New member
Jo, det verkar vara hopplöst att låta bli, man måste ju ha något att skruva på när min Big Four blir klar. Svarta drömmen fungerar så bra så det blir inte mycket skruva på den.
Jag har fått för mig att bygga en speciell variant på Commando och nu blir det absolut inte original. Ska synas att det är en Commando men det blir inte cafe-stuk heller.

Per
 

camenius

Well-known member
Du skrev: "Jo, det verkar vara hopplöst att låta bli,..."

Men, för att citera Oscar Wilde: "Det bästa sättet att hantera en frestelse, är att falla för den."

Låter spännande. Själv är jag i det energitappade slaget och står inte ens med en skruvmejsel och tittar i garaget. Jag sitter i soffan och dricker kaffe framför TV:n.

Suck.
 

AndersA

Member
Per, med isprutning kanke????? Lyd Camenius råd och sluta kämpa emot :mrgreen: Eller som polarn (en annan) Per brukar säga tll mig: Du har alla fall sjukdomsinsikt.
 

Per G

New member
Litet off-topic kanske men funderar på en "stor" 850 elstart, i övrigt ska allt "onödigt" bort. Max 170 Kg fulltankad. Kollar på allt som kan spara vikt.
Får nog starta en ny nörd-tråd med galna Commando modifieringar, spara-vikt grejor mm :D

Per
 

Hans Jönsson

Active member
Hej på er :p
Jag förstår inte talet om nördar alla har väl någon Norton i garaget väl :?:
Och Per varför en stor elstart det är väl onödig vikt om man nu vill spara in på den :lol: min 850 funkar bra att kicka igång.
Du kan försöka slå den shhhh (bmw r69) jag hade en gång i tiden 135 kg enligt besiktningspappert. Där var även kicken med tillhörande bitar i lådan borttagna. Men jag tror inte jag vill springa igång en Norton 850 så behåll kicken.
Och Lasse även jag har tagit paus från garaget bortset från att jag tar ut och in min 850 för att köra några smårunder konstatera i torsdags att sommarhandskarna nog gjort sitt för säsongen blev kallt när jag körde hem vid 21tiden.
Må väl alla.
 

Per G

New member
Man börjar ju bli "vuxen" och tanken med bygget var att "pensionärssäkra" den.
Elstart men ändå riktigt låg vikt och låg tyngdpunkt. Litet lägre sitthöjd, dvs lätthanterlig när åldern tar ut sin rätt.
Nu fungerar det ju att kicka en 850 men anledningen till att min nuvarande 850 (svarta drömmen) blev till salu var ju att dåvarande ägaren inte orkade kicka den längre.
Jag är nu ute i god tid och det är ju alltid kul att bygga något annorlunda.

Per
 

camenius

Well-known member
Per: "...ute i god tid". Du har redan varit förutseende! Du har ju en... en MOPED! En moppe!

Finns bättre sätt att "pensionärssäkra" sig? I svåras sprang jag på en 08-kille som sålde sina (perfekta) italienska fyrtakts-mopeder väldigt billigt. Jag blev på allvar enormt sugen...

Kan ju tillägga att din BF kommer du (och även den knappt tonåriga personalen på hemmet) att kunna kicka även när du är pensionist!
 

Per G

New member
Lasse,
Moped räknas inte, för mig finns det bara en riktig brukbar mc, Commando.
Den har allt jag letar efter dvs, föråldrad teknik, vibrationer på varvtal man inte åker så mycket på, komfortabel åkcykel, ok ork i maskinen, skönt ljud och den liknar inte en plastraket eller V-twin :D

En original har jag ju redan så nu ska det så småningom bli en PG special som man kan ha med sig till "Hemmet" :)

Min BF kommer till bruk de dagar man vill känna sig "riktigt manlig" dvs från den tid då en man var en man och kvinnan inte hade rösträtt, uuupps, fick man skoja om det :?: :wink:

Per
 

krister

Member
Hej
livet har många fasetter, i ungdomen funderades det mest på att få hojen att gå så fort som möjligt och nu handlar det om att handikappanpassa motorcykeln


krister :wink:
 

Per G

New member
Krister,

Jag tycker uttrycket "åldersanpassa" låter bättre i mina gamla öron :D

Per
 

Nortti

Member
Jaha, nästa steg är tillverkning o försäljning av "pensionärkit" :D
Startmotor, stödhjul och hjälm med keps?

Vad mera skall ingå?
- Extra stora backspeglar.
- Vingelkompensering.
- Helautomaatik blinkers med hjälmsensorer.
- Påstigningsramp.
- Käpphållare

Vad mer?
 

camenius

Well-known member
poool!!! :shock: det verkar omöjligt, men just guldvingeägarna verkar drivas av devisen "inget är omöjligt, allt är mobilt"... så frågan hos dem är väl, "vem blir först?"

var just och kikade på ett hus med pool, men ser en sådan som stor nackdel,
medan jag funderade över vad det kostade att fylla den med scaktningsmassa, berättade mäklaren att en slik i den kvaliteten kostade från 300 tusen och uppåt.
 

Per G

New member
De är ju stora som hus i alla fall :)

Tror vi har tappat tråden, får skylla på höstdepression :!:
 
Top