PWK 32 mm

krister

Member
Hej
I dag startade jag upp hojen med nya förgasare ,flatslide PWK 32 mm Kina kopior av Kehin gasare , tredje kicken med nya gasare är helt ok med grovinställning , i dag har jag bara ställlt in tomgången och jag fortsätter i helgen utomhus .

 

Per G

New member
Krister, du sviker väl inte dina gamla Amaler utan detta är endast för att få testa? :D

Skämt åsido,ska bli intressant att se hur det fungerar.
Är det dubbel eller enkelförgasare?

Per
 

vidar hjelm johansen

Active member
Hei Krister
Jeg har to slike dvs. 34mm til min 850. Jim Schmidt hos
http://www.jsmotorsport.com/default.asp Anbefalte det for 850.
Jeg er kjempe fornøyd.
Starter lett å går perfekt og tomgangen har jeg satt til like under 1000.
Det eneste lille minus er at det er to venstre forgassere med den følgen at
choken på den høyre er litt kødden å komme til. :D

Vidar
 

krister

Member
Hej
jag har tröttnat på att tomgången vandrar och går för fett ,det går ju inte att byta tomgångsmunstycke då det är fasta , i sommras lekte barnbarnen på hojen och när jag startade efter leken så hade ena trotteln hängt sig med supertomgång på 5000 varv ,jag börjar bli för gammal med att hålla på så här och småstrula med förgasare som var uråldriga redan på 70 talet men visst det har blivit många sköna mil under Amals commando ( en liten ordvits he he) .
Nu har jag rengort de gamla med hett vatten ,citronsyra blandat med diskmedel som visade sig vara perfekt rengörning och nu har de fått en hedervärd pension i vitrinskåpet

här skulle det varit en bild men av någon underlig anledning fungerar inte uppladdningen

Krister
 

krister

Member
Hej
Länk om olika munstycken till ett flertal Engelska märken

http://www.britcycle.com/products/696/PWK_Jetting.pdf

Krister
 

krister

Member
Hej
I dag har jag testkört de nya 32:eek:rna ........oj ........oj det blev skillnad ,vilket drag ,kopplingsslir vid omkörning på fyrans växel ,det var längesedan kopplingen slirade och det var innan helsyntet i transen .
Jag bestyckade enligt tabellen tidigare i den här tråden och efter ca 5 mils varmkörning stannade jag och skruvade i Colortune-tändstiftet varvid det visade sig att ett varv ut på luftskruven gav en något mager blandning ,det justerades med att skruva in ett kvarts varv ,därefter testades trottelstoppen med den hemgjorda vacummätaren samt att lyftet var lika ,det var cirka 20 minuters jobb ,därefter åkte jag till Simlångsdalen och tog en eftermidagsfika och fick den där känslan i kroppen att " nu vill jag åka jorden runt "



Jag har försökt att ladda upp bilder men får bara ett internel system error ,gör jag fel eller har det hänt något ?

Krister

Test https://www.dropbox.com/s/7b558cxye6odxqn/DSC02195.JPG?dl=0
 
Top