Projekt?

Nortti

Member
Hittade en annons som verkar lite intressant, vad tror ni?
Kunder åka o se på den, men transport till Sverige skulle då behöva ordnas...
 

camenius

Well-known member
Du ska nog fundera över vad "missing parts" innebär. Söker du allmänt ett projekt, finns många bättte om du inte är så kinkig med märke och modell, misstänker jag. Bastarderna är mysiga hojar, men en CSR (M eller AJS) är att föredra om du vill ha snygg caféracer. (Skillnaderna kan du läsa om i senaste numret!)

Är det just en dester sledge (P11 eller motsvarande) du söker, så har du en på Blocket nu:
http://www.blocket.se/stockholm/Norton_P11_34271080.htm?ca=9&w=3&last=1

"Rare", nja, jo, kanske, lite ovanliga är de i och för sig, men inte skulle jag resa till USA bara för att kolla på en låda som antagligen är fylld med risiga ihopplockade delar från olika modeller.
 

Nortti

Member
Joo, kanske det. Enligt Internet så gjordes N15CS i 2500 ex så det kan ju vara problem med en orginalrenovering. Den finns i Kanada och det är i lokala blaskan annonsen finns. Dvs jag är på plats och behöver inte köra mer än ca 1h för att titta på den...
 

Nortti

Member
Joo, kanske det. Enligt Internet så gjordes N15CS i 2500 ex så det kan ju vara problem med en orginalrenovering. Den finns i Kanada och det är i lokala blaskan annonsen finns. Dvs jag är på plats och behöver inte köra mer än ca 1h för att titta på den...
 

camenius

Well-known member
Aha, då förstår jag, tyckte det var lite långsökt med en resa...
Det finns ett 25-tal hybrider i Sverige, kanske upp mot 30, de flesta är P11:eek:r.
Totalt tillverkades 7 500 hybrider: 5 000 från den så kallade G15-serien (1963-1967). De flesta med Nortonlogo, men även några Machless och ett fåtal AJS.
De andra 2 500 exen är P11 (kom i tre olika varianter om jag minns rätt)1967-1968.
Delar som kan var svåra att hitta torde vara sidpaneler,dyna, trans och kanske tank samt en och anna smådel. I övrigt är det visst Norton och Matchlessdelar. Ram fanns ju i lådan och motor är ju en "standard" Atlas.
Kanske att sparka in öppen dörr, men:
Är det inte skit i lådan, kan det vara värt ett köp beroende på vilka delar som saknas, men kolla så du kan fixa rätt exportpapper (annars blir inreggning i sverige lite jobbig) och räkna in frakten (som om du undviker flyg, kanske kan bli rimlig.)
 
Kul objekt! Men "no title" betyder väl att papper saknas på hojen? Kanske inte helt enkelt att hitta regpapper till en N15CS.
 

Kim

Administrator
Kan bli svårt att ta in i registret i sverige utan regbeviset "title" från ursprungslandet!! :(
 

Nortti

Member
Joo jag såg nog "no title" mm. mm. men jag var väl närmast ute efter "påhejeare", dvs någon som skulle tycka att billiga motorer mm. var något som kunde vara värt att köpa7använda/sälja.

1st motor o låda + 1st commandomotor + vxl-låda, för det priset är väl att räkna som fynd i sverige. Oavsett skick!!

Skit i det då! Hittade annat mera intressant objekt, inte MC.

Blir det något av det så lovar jag att åtrkomma med reportage.
 

Per G

New member
Bra pris men tyvärr så blir det dyrt att ta hem. Frakten inte så farligt men sedan kommer alla avgifter, moms, tull, expedition .......
Minst dubbla pengen innan det är hemma. Men kanske en bra deal i alla fall :?:

Per
 
Top