camenius
Well-known member
Utgångsläget:
Älskad Atlas 750 1968. Originalskick.
Mål:
Café racer.
Tidsram:
Klar nästa år.
Orosmoment:
Tidstjuvar i form av trädgårds- och byggjobb som också är jäkligt kul.
Föredömen och inspirationshojar:
Anders Planefeldts och PO:s caféracers, Lägger ut bilder på dem här i tråden så småningom...
Har haft hojen i några år. Mycket omtyckt, snudd på "vibrationsfri touringhoj" där min fru med kräset omdöme gett högt betyg åt såväl bekvämlighet, ljud, känsla som utseende. När tanken skulle omlackeras 2010, monterade jag ner alltihop för att göra en totalrenovering. Då tänkte jag återställa den i originalskick och ha den som touringhoj. Men sedan kom en massa tidstjuvar och renoveringen blev vilande.
Nu har vi flyttat, garage byggts, så nu jä-ar! Dock, under denna vinter har förutsättningarna drastiskt ändrats. Dels har vi sedan två år en Commando för att köra touring samt för några månader sedan sålt vår 650SS. (Redan ångrat mig.) Därtill skaffat en BSA 650 Thunderbolt som ska vara "garagets originalhoj" tillsammans med Commandon.
Nya inriktningen är att göra en café racer av Atlasen. Ihopmontering har startat.
Älskad Atlas 750 1968. Originalskick.
Mål:
Café racer.
Tidsram:
Klar nästa år.
Orosmoment:
Tidstjuvar i form av trädgårds- och byggjobb som också är jäkligt kul.
Föredömen och inspirationshojar:
Anders Planefeldts och PO:s caféracers, Lägger ut bilder på dem här i tråden så småningom...
Har haft hojen i några år. Mycket omtyckt, snudd på "vibrationsfri touringhoj" där min fru med kräset omdöme gett högt betyg åt såväl bekvämlighet, ljud, känsla som utseende. När tanken skulle omlackeras 2010, monterade jag ner alltihop för att göra en totalrenovering. Då tänkte jag återställa den i originalskick och ha den som touringhoj. Men sedan kom en massa tidstjuvar och renoveringen blev vilande.
Nu har vi flyttat, garage byggts, så nu jä-ar! Dock, under denna vinter har förutsättningarna drastiskt ändrats. Dels har vi sedan två år en Commando för att köra touring samt för några månader sedan sålt vår 650SS. (Redan ångrat mig.) Därtill skaffat en BSA 650 Thunderbolt som ska vara "garagets originalhoj" tillsammans med Commandon.
Nya inriktningen är att göra en café racer av Atlasen. Ihopmontering har startat.